Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
1 2
Author
Comment
Slaapverlamming

Ik heb al zo'n 20 jaar een probleempje en onlangs las ik op internet dat meerdere mensen dit probleem hebben.Het verschijnsel heet slaapverlamming.Het punt is dat de'wetenschap'een mening heeft,maar uit de paranormale hoek komt men met een heel ander verhaal.Echt als je het zelf niet mee hebt gemaakt dan zul me me waarschijnlijk voor gek verklaren,maar ik hoop dat van niet.Het gebeurt altijd s'nachts net voordat ik in slaap valt wordt ik overvallen door dit verschijnsel.Ik kan me niet neer bewegen alsof mn hele lichaam onder stroom staat.Praten kan ook niet meer ik alleen een klein geluidje alsof ik om hulp probeer te roepen.In het begin voelde ik ook een soort druk op mn borst maar de laatste tijd is het meer alsof 'de stroom' hoger wordt gezet.Dit duurt naar schatting zo'n 40 of 50 seconden.Op internet staat ook dat mensen die dit overkomt rare dingen zien en dat heb ik ook ervaren.Soms maakt dit je s'nachts ook een beetje angstig als je alleen bent omdat je het verschijnsel niet echt kan verklaren.De wetenschap geeft als verklaring dat het hallucinatie is.Ik drink niet en ik blow ook niet dus het is ook niet zo dat mn hersens aangetast zijn.Ik ben ook vrij nuchter.Zijn er mensen die dit ook meemaken?

Re: Slaapverlamming

Hoi P,

toevallig heb ik vanacht nog een slaapverlamming gehad! Ik heb ze niet in de sterke mate zoals jij ze hebt, maar ik ervaar ze ook als beangstigend.

ik vraag me ook af wat het precies is en ben tot nu toe van mening dat lichaam en geest op deze momenten niet helemaal met elkaar in verbinding zijn. Vaak is mijn geest al bij bewustzijn, maar mijn lichaam nog niet helemaal, waardoor ik me niet kan bewegen of praten.

Ik denk dus dat het een bepaald soort staat van bewustzijn is waar je op dat moment in zit. Misschien klinkt het wat vaag voor sommigen, maar eigenlijk klinkt dit voor mij erg logisch. Ik begrijp niet dat de wetenschap hier geen vinger op kan leggen.Maar de gebruikte meetinstrumenten zijn dan ook erg eenzijdig. Ik zelf ben ook een nuchter persoon, dus ondanks dat dit een wat abstracte gebeurtenis is, vind ik dit geen hocus spokes verhaal.

Hallucinatie komt niet in de buurt van mijn ervaring. en kan ik voor mijn gevoel en ratio eigenlijk gelijk als oorzaak schrappen.

Misschien is het een zaak van overgeven aan het moment. De angst zal hierdoor afnemen en wellicht kom je zo weer tot volledig bewustzijn. Ik heb het pas een aantal keren meegemaakt, maar ik zal dit zelf ook eens gaan proberen.

Ik hoop dat iemand je er wat meer over kan vertellen.

Succes en sterkte!

Liefs Daisy

Re: Slaapverlamming

Hallo,

Zelf heb ik dit al een 3 tal keren meegemaakt.
2 keren had ik zelfs het gevoel dat ik uit mijn lichaam was geweest. Ik was om hulp aan het roepen met al mijn kracht maar niemand hoorde mij, alleen ikzelf.
Een hallucinatie was het zeker niet, ik gebruik geen drugs, drink maar af en toe, neem geen medicatie....
Vroeger zou ik mensen die geloofden in uittredingen gek hebben verklaard, nu echter moet ik mijn mening herzien.

Die ervaring heeft me een duidelijk bewijs geleverd dat er meer dan we zien..., interessant toch?

Re: Slaapverlamming

Hallo allemaal,

met uittredingen met ik niet zo bekend.En wat ik ook raar vind is dat ik soms vreemde dingen waarneem.Als ik schrijf zal dat voor sommige moeilijk te geloven zijn.Vroeger maakte ik het heel vaak mee,maar zo'n 10 jaar geleden ben ik gaan samenwonen en nu maak ik het alleen mee als mn vriendin bij haar zus blijft slapen.Vroeger zag ik soms dingen nu niet meer maar ik heb iedere keer het gevoel alsof ik door een boze geest wordt aangevallen.Als je het meemaakt is het al schrikken,maar als je daarbij ook nog vreemde gadaantes of verschijnselen ziet heb je soms niet echt veel zin om naar bed te gaan.5 dagen geleden zat ik gewoon op de bank en toen voelde ik alsof de bank zachtjes heen en weer werd geschut.

Groetjes

Re: Slaapverlamming

Dag Patrick,

Je dan kan ik me voorstellen dat dit akelig is.
De raad die ik hierop kan geven is dat je je zelf kan afsluiten of misschien beter nog om bescherming vragen.
Dit kan je bijvoorbeeld doen door te denken dat er een soort scherm rond je zit of een lichtbal.
En als je werkelijk overtuigd bent dat die bescherming er is en dat die enkel het goede "toelaat", dan denk ik dat het al veel kan oplossen.

Een aanwezigheid is er altijd, je kan hier dan bijvoorbeeld contact mee maken en het laten weten dat je dit aanvaard, maar ook duidelijk dat je enkel gedient bent met positieve boodschappen...

Volgens mij gebeuren zo'n dingen omdat je er ergens onbewust mee bezig bent. Lees je hier veel over of ben je geintereerd in de spirituele wereld.
Een mens trekt eigenlijk datgene is zijn/haar leven waar men het meeste mee bezig is...


Mijn raad dus: tracht het positieve erond te zien...


Veel geluk!!

groetjes Isabelle

Re: Slaapverlamming

Hoi Patrick,

zo vreemd vind ik het ook niet klinken hoor;)

Ik ervaar het ook welleens alsof ik aangevallen wordt. Maar dit is ook een van de meest voorkomende kenmerkingen van slaapverlammingen! Gelukkig ervaar ik dat gevoel van een negatieve energie niet altijd.

Ik sluit me aan bij Isabelle.

Verder kan ik nog zeggen dat je misschien wel uittreedt. Wellicht breng je 's nachts bezoekjes aan je vriendin??

Liefs Daisy

Re: Slaapverlamming

Hoi Isabel,

ik weet niet of die gedachte van die lichtbal wel helpt omdat ik er al zo'n 20 jaar mee loop.Met het onbewust ergens mee bezig zijn herken ik wel iets.De meeste mensen geloven net als ik dat er meer is dan dat mensen zien.Ik heb vaak het idee dat er iets of iemand is die over mn schouder meekijkt.Of dit iets goeds is weet ik niet.Ik geef een paar voorbeelden.Een keer had ik een sneedje op mn neus gekregen (op het werk gehad)Een collega lachte me uit en vroeg of ik in elkaar geslagen was.Diezelfde avond is hij door 3 mannen met werkschoenen in elkaar geslagen en had hij ook een gebroken neus.Een ander collega belde me op.Hij maakte een grapje dat hij en zijn collega onder weg naar mijn werk waren en ze zouden alles wat ik gebouwd had(steigerwerk) naar beneden gooien.Diezelde stormde het zo hard en liep zijn steiger flinke schade op en er was ook veel steigermateriaal naar geneden gewaaid.Zo kan ik nog even doorgaan.Op een gegeven moment ga je de link leggen met hetgeen dat er 'snachts gebeurt.En je gaat denken dat datgene wat me overvalt ook veranwoordelijk is voor hetgeen anderen overkomt.Een keer wilden mn vriendin met mn pleegdochter naar Spanje op vakantie en ik had op dat moment nog dingen te betalen en ging niet mee.Ik vond het ook niet zo leuk dat zij gingen.wij naar schiphol ingescheckt voor hun en tussen de douane en schiphol raken ze hun paspoort kwijt en ik kreeg de schuld.Ik weet niet of je dit bedoeld met het ergens mee bezig zijn.Het is ook niet altijd negatief.Soms heb ik iets hard nodig en dan wordt het soms ook geregeld zonder dat ik ernaar gevraagd had.

Groetjes Patrick

Re: Slaapverlamming

Hoi Daisy,

hoe bedoel je uittreding en mn vriendin bezoeken?Als je uittreedt dan zie je toch door je eigen ogen wat je doet dacht?

Groetjes Patrick

Re: Slaapverlamming

Hoi Patrick,

als je uittreedt zit je op een ander trillingsniveau, dus bewustzijnsniveau. Wat je in dat bewustzijnsniveau ervaart kun je niet altijd meenemen naar het bewustzijnsniveau van tijdens het uittreden. Hetzelfde geld voor dromen, die kun je ook niet altijd onthouden oftewel meenemen naar dit bewustzijn. Vaak weet je ze ook nog alleen op het moment dat je nog lichtelijk slaapt en wakker wordt en daarna niet meer. Tijdens regressietherapie of andere vormen van hypnose wordt je ook naar een bepaald niveau gebracht. Dus wie weet treed jij onbewust uit Patrick?

Liefs Daisy

Re: Slaapverlamming

Hoi Daisy

hoe weet je die dingen ben je werkzaam op dit gebied?
Of spreek je misschien uit eigen ervaring?

Groetjes Patrick

Re: Slaapverlamming

Hoi Patrick,

nee hoor ben niet werkzaam op dit gebied. Zou leuk zijn mocht dit in de toekomst wel kunnen:) Het is gewoon interesse/ervaring. Misschien kun je over trillingen/bewustzijnsniveau's meer te weten komen als je googled op dr. Silva. Of je kunt deze link bekijken http://www.silva.nl/
Misschien kun je je zo eens verdiepen in de bewustzijnsstaten: bèta, alfa,thèta en delta.
Misschien heb je hier wat aan;)

Liefs Daisy

1 2