The TE20-PLUS Forum

Please feel free to join the message forum discussions.

Sewing and fabrics / Søm og tøy.
Start a New Topic 
Author
Comment
A little advice

Hello / hei,

I have made this forum for all the ladies out there who want a place to share views and ask about whatever when it comes to Sewing and fabrics.

Jeg har laget dette forumet for alle de damene der ute som ønsker et sted å dele synspunkter og stille spørsmål om alt som har med sying og tøy og gjøre.

An important notice. In Scandinavia it is common to call fabric for either "tøy or stoff". If someone use a translator and come across the word "stoff", it often translates to "drugs", simply because "stoff" is one of those words who can mean two things. And translator programs does not always get that. So, if someone starts talking about "drugs" in between all the sewing and fabrics, then you know just translates it to fabrics in your head, and may smile a bit at the same time.

En viktig ting. I de Skandinaviske landene er det jo ofte vanlig og kalle det som på Engelsk heter "fabric" for "tøy" eller "stoff". Vær oppmerksom på at om du skriver "stoff" så blir det ofte oversatt til "drugs" av oversetter program, og de som ikke forstår noen av de Skandinaviske språkene kan bli forvirret over det og tro at noen prater om "narkotika". Så, selv om jeg gjerne bruker stoff i dagligtale, så innser jeg at ordet med fordel kan byttes ut med tøy.


Hilsen Bill