Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
Hoe te interpreteren?

Sinds enkele dagen merk ik dat een hele aardige, open en aantrekkelijke mannelijke collega veelvuldig contact zoekt. Vraagt of ik dingen wil verwerken, uitzoeken en dan aansluitend of we samen eea kunnen bespreken en/of op de computer het eea kan laten zien over het onderwerp.
Zijn lichaamstaal is voor mij slecht te lezen maar ik weet niet doordat het komt dat ik het verkeerd interpreteer of dat ik het niet goed durf te zien.
Wat zijn zoal de signalen:
Recht in de ogen kijken - kan respect zijn maar ik word er nerveus van
Kauwen op een leeg plastic koffiebekertje tijdens een gesprek waarbij ik op achter mijn bureau zit en hij vlak achter mijn bureaustoel staat, na het weggooien van het bekertje met de handen in de broekzak staan te friemelen
Achterover leunen in zijn bureaustoel, ene been over de andere waarbij enkel op de knie rust en hij zijn handen achter zijn hoofd doet.
Op de knie gaan naast mijn bureaustoel gaan om iets te laten zien op mijn computer
Op en bureaustoel heel dicht naast mij komen zitten om eea op de computer te laten zien, zonder te vragen of ik even aan de kant wil gaan
Zwaaien als groet bij binnenkomst
Bedanken en complimentjes voor het geleverde werk
Eerder nooit een mail ondertekening van hem met mobiel nummer gezien en deze week wel
Op me wachten terwijl we terug lopen van een vergadering. Ik moest eerst nog even bekertje weggooien en de rest liep al ver voor ons of bleef achter in de vergaderzaal
Terwijl we samen in een vrij grote lege lift stappen toch heel dicht bij me staan

Om geen flater te slaan en geen problemen te krijgen op het werk wil ik eerst wel een beetje zekerder zijn over de signalen.
Ik lijkt heel zelf verzekerd maar ben ik wezen heel erg onzeker over mezelf en ook best wel verlegen in dit soort situaties. Ik durf tijdens een gesprek hem ook niet te lang om de ogen te kijken uit angst dat ik een enorme blunder bega.
Het is een hele sociale man die met veel mensen praat maar dat ook moet ivm zijn werkzaamheden.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden

Gr.
Equestrian