Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
wat betekent dit gedrag

Ik heb een vraag over het gedrag van een paar mensen.
Het is allemaal nogal ingewikkeld. En het is vooral gestart toen ik opvallend naar een bepaalde jongen zat te kijken. Dit was eigenlijk mijn bedoeling niet maar ben niet zo subtiel in het kijken. Daarna is er eigenlijk niets meer gebeurd. Deze mensen zijn collega’s op mijn werk. Tot als ik hem tegen kwam op een concert, ik zegde eerst hallo. Eerst kon hij mij niet toen het duidelijk was voor hem wie ik was nam hij mij vast. Wat ik heel raar vond, ik vond het wel ergens leuk. Maar verstond de betekenis er niet echt van. Daarna op dat zelfde concert zat hij samen met een vriend naar mij te kijken. Oké, ik was ook wel wat in zijn gezichtsveld gaan dansen. Toen ik hem betrapte keek hij vlug weg .Als ik hem dan tegen kwam op mijn werk heb ik hem met een serieuze blik een tijdje aan gekeken recht in zijn ogen. Dit was ook niet mijn bedoeling maar het was sterker dan mij zelf. Dit had hij echt niet verwacht en hij knipoogde naar mij. Daarna ben ik hem nog eens tegen gekomen in de gang toen keek hij ook opvallend naar mij en hield de deur voor mij open maar heeft niets gezegd. Daarna ben ik begonnen tegen hem op facebook maar na één keer antwoorden heeft hij niets meer gezegd. Mijn vriendin vertelde mij dat ik hem moest vergeten en zeker niets meer moest proberen. Vergeten heb ik niet kunnen doen maar heb hem wel zo veel mogelijk proberen te negeren. Toen ik heb daarna nog eens tegen kwam keek hij recht in mijn ogen en hield mijn blik een tijdje vast. Dit had ik niet verwacht en was redelijk van slag. Hij heeft mij daarna nog een paar keer proberen recht in mijn ogen aan kijken. Paar keer is het gelukt andere keren niet omdat ik hem negeer. Nu is het uitgemond in een kijk spel. Ik betrap er hem op ondanks dat ik hem toch negeer dat hij blijft kijken. Niet alleen hij kijkt maar ook zijn vriend kijkt mij altijd recht in mijn ogen aan. De eerste keer was dit nog neutraal nu kijkt hij echt agressief naar mij. Ik versta dit echt niet ik heb deze persoon nooit iets misdaan. Net zoals een vriendin van hen die zit mij ook altijd boos aan te kijken maar ik heb haar niets misdaan.
Nu mijn vragen zijn waren blijft die jongen kijken? Als hij dan toch niets van mij moet hebben? En waarom kijkt de rest zo boos naar mij en waarom kunnen ze mij blijkbaar niet verdragen?