Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
Oogcontact en negeren?

Beste iedereen,

Sinds ongeveer vier maanden heb ik ontdekt dat een man veel aandacht op me richt. We hebben elkaar toen één keer gesproken; we hadden een kort, maar leuk gesprek (waarin hij o.a. vroeg waar ik woonde, etc.). Na afloop kwam hij nog naar me toe met de vraag of het mogelijk was dat hij mij wel eens vaker had gezien.
Ik zie hem ongeveer 2 tot 3 keer in de week in de kantine op het werk. Ik zit altijd met mijn collega´s. Meestal zie ik hem en merk ik dat hij veel oogcontact maakt, wisselend van langdurig oogcontact naar snel wegkijken. Vooral als het erg druk is, merk ik dat hij vaak mijn kant op kijkt. Maar als hij langs loopt, doet hij alsof hij me niet ziet staan. Hij kijkt naar beneden of juist de andere kant op. Ik heb in die tijd nog een keer contact met hem gehad, waarin hij mij heeft geholpen en zeer vriendelijk was. Een open houding, geheel naar mij gericht, hij complimenteerde me en was heel open. Hij keek me bovendien ook heel lang recht in mijn ogen, terwijl hij sprak. De volgende dag kwam hij langslopen en toen negeerde hij me opnieuw, terwijl ik zeker weet dat hij me heeft gezien.

Ik zou heel graag willen weten wat dit betekent. Iedere keer als dit gebeurt, voel ik me erg ongemakkelijk. Het is een aardige man. Hij is erg open en aardig als ik met hem praat, hij maakt vaak oogcontact in de kantine en als hij dan tenslotte langsloopt, negeert hij me totaal. Wellicht moet ik het hem vragen, maar omdat hij een collega is, doe ik dit niet graag.
Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken. Heeft iemand dit ook een keer meegemaakt? Ik heb zelf het idee dat het geen negeren is in de trant van ´geen interesse´ of ´ik vind je niet aardig´.

Bij voorbaat dank!

Re: Oogcontact en negeren?

Volgensmij ziet hij je wel zitten. Maar als hij elke keer dat hij langsloopt wat zou zeggen, dan zou het opvallen dat hij wel heel vaak jou aandacht wil. Kijkend en ook als hij langsloopt. Ik denk dat het een afleidingsmanouvre is om jou (of anderen) te laten denken dat hij je niet leuk vind. Waarschijnlijk uit zelfbescherming. Hij weet namelijk ook niet of jij hem wel leuk vind...