Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Onzekerheid

Hoi Postmen,

Hmmm moeilijke situatie hoor.

Zoals jij zegt is haar beeld, dat jij haar zou volgen via internet, niet reeel. Heb je zelf enig idee hoe ze aan dit beeld gekomen kan zijn?


Ik kan me voorstellen dat ze het ongemakkelijk vindt dat je belangrijke dingen over de mail uit. Ondanks ze misschien wel weet dat je dit doet vanwege het stotteren. Maar het blijft altijd moeilijk wanneer je iemand niet kunt zien om een beeld te krijgen van gegeven informatie. Ze mist tenslotte de lichaamstaal die ze wel ontvangt als jullie face tot face dingen met elkaar uitpraten. Misschien moet je dat toch eens proberen, ondanks het stotteren. Makkelijk zal het niet zijn voor je, je doet het immers niet voor niets liever via de mail. Maar het kan ondanks dat je de info moeilijker overbrengt voor haar juist beter overkomen. Gewoon omdat ze je dan beter kan vertrouwen. En als je dat voor haar wilt doen is dat natuurlijk ook goed.


Als je met haar in gesprek bent zou je toch eens kunnen praten over haar wantrouwen. Zoals je haar gedrag omschrijft klinkt het inderdaad wat raar. Het klinkt alsof ze wat in de war is. Alsof ze in gevecht is met haar gevoel en verstand. Die wispelturigheid die duidt volgens mij niet meer op het hard to get spelen, maar lijkt me eerder een teken van wat ik al eerder zei.

Succes!

Liefs Daisy

Re: Onzekerheid

De enige reden waarom ze geen vertrouwen in contact via internet zou kunnen zijn dat ze wellicht in het verleden op deze manier is bedrogen. Ze weet hoe ik ben om dat zij mij via het werk kent. Wat ik nog steeds vreemd vindt is dat er in eerste instantie wel het vertrouwen was van haar kant om contact te hebben via Hyves/Msn. Dat ging er best leuk en gezellig aan toe. Heb het wel moeilijk gehad toen ze besloot om verder via Hyves/Msn geen contact meer te willen hebben. Praat hier over ook wel met andere mensen. Zij vinden het ook vreemd dat ze op de werkvloer wel vertrouwen heeft in contact/aandacht van mannen en niet via MSN. In principe is een gesprek via MSN elk moment te beindigen. Face to Face staat ze zomaar onder druk. Wil best met haar weer een gesprek aan gaan. Om dat nu op de werkvloer te doen lijkt mij geen geschikte lokatie.

Bedankt voor je reactie Daisy

Re: Onzekerheid

Hoi Postmen,

ik kan me op zich wel voorstellen dat zij zich online niet op haar gemak voelt. Al vindt ik het wel een heftige reactie.

Nodig haar anders eens een keer uit om iets leuks te gaan doen. Dan kun je gelijk eens met haar praten.
Om een persoon te kunnen vertrouwen, moet je elkaar uberhaupt leren kennen. Alleen via het werk kan niet genoeg zijn. Dus heel raar vind ik het persoonlijk niet. Maar ik kan me wel voorstellen dat haar wantrouwen net een tikkeltje te veel is.

Ik hoop dat jullie eruit komen:)

Veel succes!

Liefs Daisy

Re: Onzekerheid

Bedankt voor je advies Daisy.
Heb hier ook al met collega's over gesproken.
Zij vinden dit ook vreemd.
Mijn direct leidinggevende heeft al aangeboden eens met haar te gaan praten. Wie weet helpt het.

Groetjes Postmen