Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
Waarom wrijven mensen door mijn haren?

Ik ben een vlotte dame met een speels carré kapsel. Het is me al enkele malen overkomen dat mensen door mijn haren wrijven. Dit zijn telkens vrouwen en het is al op het werk als tijdens het uitgaan gebeurd.

Waarom doen mensen dit, zeker als er geen aanleiding voor is (geen gesprekken over het haar enzo). En waarom steeds vrouwen?

Ik heb tot nu toe altijd mannelijke vriendjes gehad, maar sluit niet uit dat ik misschien ooit iets met een vrouw zal hebben. Zijn dit vrouwen die deze signalen bij met opvangen en daardoor door men haren gaan? Of hoe moet ik dat interpreteren?

Re: Waarom wrijven mensen door mijn haren?

Hoi kiekeboe,

Het klinkt inderdaad nogal appart en vrij om dit te doen. Ben je misschien zo'n vlot persoon dat mensen zich bij jou vrij genoeg voelen zoiets zonder directe aanleiding te doen?

En hoe wrijven vrouwen dan precies door je haar? Is het een rustige aai? Of wrijven ze je haar als het ware even door de war? Of nog anders? En de vrouwen die dit tijdens het uitgaan doen, zijn zij bekenden van je of niet?

Zou het kunnen dat jij signalen uitzend van interesse??

Ik heb je vragen alleen beantwoord met vragen zie ik haha! Misschien dat ik met je antwoorden iets kan zeggen, want op dit moment lukt dat me niet omdat ik te weinig weet.

Liefs Daisy

Re: Waarom wrijven mensen door mijn haren?

Ja ik ben vlot in die zin dat ik graag over vanalles meebabbel. Vlot in omgang dus, maar niet overdreven extravert.

Hoe ze wrijven (haha, nu pas sta ik er bij stil hoe moeilijk dat het is om een “aanraking” al typend te verwoorden)? Wel met open vingers wrijven ze achterhaan door mijn haar, dus niet op mijn haren, maar wel degelijk mijn haren tussen hun vingers. Ne keer “roefelen” zoals wij zeggen. Dus alles eens door elkaar halen, nu ook weer niet superwild …

Tijdens het uitgaan zijn dat compleet onbekenden. T is te zeggen, waar ik misschien nog maar 2 min contact mee had ofzo.

Re: Waarom wrijven mensen door mijn haren?

aha, ik begrijp wat je bedoelt.

Het ligt er denk ik ook maar net aan waar jullie het over hebben en wat voor toon het gesprek heeft.

Als het gewoon een gesprek is over koetjes en kalfjes stelt het opzich niet veel voor of minder.
Is het een intiemer gesprek dan zou het denk ik wel meer kunnen betekenen. Echt intiem zal het gesprek niet zijn geweest, anders zou je deze vraag ook niet stellen;)

Ik moet zeggen dat ik het ook wel een apparte reactie vind van mensen. Als ik bij mezelf na ga wanneer mensen aan mijn haar zitten, is dat omdat ze er een opmerking over maken. Ze geven eerst een compliment en na mijn reactie daarop zitten ze pas aan mijn haar. Ik denk dat mensen die zonder dit soort aanleiding aan je haar zitten op deze manier lichamelijk kontakt met je zoeken. Dus ja, het zou goed interesse kunnen beteken! Ik ben benieuwd, wie weet waar het op uit komt:)

Misschien kun je eens letten op wat voor manier je met deze vrouwen oogcontact hebt als dit gebeurt? Dus hoe kijken jullie elkaar aan? Let ook eens op de lichaamstaal eromheen.

Liefs Daisy