Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
Graag jullie raad - steeds terugkerende communicatiefout!

Hi

Mijn vriend en ik zijn 2 jaar samen, we zijn stapelgek van elkaar, we willen beide hetzelfde (trouwen, kinderen,...) Maar op de 1 of andere manier gaat het steeds zo fout met onze communicatie.

Ons vertrouwen in elkaar is heel ver zoek om verschillende redenen, maar het komt er op neer dat steeds dezelfde vervelende discussies terugkomen.
We zoeken naar een oplossing, maar dit gebeurt steeds op een negatieve manier.
Hij heeft mij veel het gevoel dat hij jaloers is omdat ik reeds "carriere" heb gemaakt en hij nog niet.
Hij verwijt mij dat ik het geld door ramen en deuren gooi (terwijl ik zelf alles betaal)
Hij zegt dat ik hem als slaaf behandel terwijl we alletwee even veel doen in het huishouden.
Het enige, en dan ook eerlijk waar het enige wat ik hem vraag is een beetje aandacht, samen dingen doen,....
Als antwoord krijg ik hier dan op dat ik hem niks gun, dat ik ziek ben, dat ik teveel aandacht opeis...

Hij doet dit vaak mij straal negeren, voor ... heeft hij ook geen tijd/zin en toch houdt hij zoveel van mij???

Hoe kan het dat wanneer 2 mensen hetzelfde willen en het goed voorhebben met elkaar er toch zoveel ellende kan ontstaan, dat kan ik niet begrijpen.


Wie weet wat te doen???

Thanks voor jullie gewaardeerde!! reactie

groetjes

I

Re: Graag jullie raad - steeds terugkerende communicatiefout!

Hoi,

vervelend probleem!

Misschien is het een idee eens wat boeken van Allan & Barbara Peace te lezen? Zij schrijven boeken over de verschillen tussen mannen en vrouwen en over de communicatie tussen de sexe. Erg waardevolle informatie en eigenlijk iedereen aan te raden!

Wellicht is het noodzakelijk een relatietherapeut erbij te halen om deze vicieuse cirkel te doorbreken. Het klinkt namelijk alsof jullie daarin zitten en het lijkt alsof jullie het punt van een frisse kijk op de situatie en elkaar voorbij zijn.

Verder denk ik dat trouwen in deze omstandigheden niet echt een ideaal idee is. Dus ik hoop dat jullie dit eerste aan kunnen pakken:)

Je zegt dat hij jou het gevoel geeft jaloers te zijn op je carrière. Maar weet hij dat jij dit zo voelt en hebben jullie het hier welleens over? Dit lijkt me nogal een belangrijk punt, wat niet overgeslagen kan worden.

Vergeet niet om gevoelens uit te spreken en niet alles voor de ander in te vullen. Erg belangrijk, want het is zo'n gevaarlijke valkuil. Ook erg zonde als dingen berusten op misverstanden.

Veel succes!

Liefs Daisy

Re: Graag jullie raad - steeds terugkerende communicatiefout!

Ik lijk wat romantiek te missen. (van hem)

Aardige van de parship test is dat je ook ziet of je gewoontes overeenkomen. Je zult maar een ochtendmens zijn en hij een avondmens bijvoorbeeld....

Als je deze test doet en jullie scoren hoog bij elkaar zou er toch muziek in de relatie moeten zitten.

Als hij jou ziek noemt voelt dat voor mij niet prettig, het klinkt nogal superieur. Is hij er echt aan toe om met een vrouw een leven op te bouwen?

Groetjes,
Hans

Re: Graag jullie raad - steeds terugkerende communicatiefout!

Hey,

Het lijkt erop dat hij zich soms een beetje mannelijke eer mist. Of hoe zeg je dat. Als jij de kost winner bent en hij ook vrouwe taakjes moet doen kan hij zich misschien wat in zijn mannelijkheid zijn aangetast. Snap je wat ik bedoel.

Het is de taak van de man om voor brood op de plank te zorgen en vrouwen moeten het huishouden doen, dat lijkt zijn (onbewuste) gedachte patroon. Ik denk dat hij het gevoel heeft zijn mannelijkheid en misschien ook jouw te kort te doen.

xxx