Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
Meer lef

Stel van binnen voel je je als leeuw of tijger maar aan de buitenkant zet je jezelf eerder neer als een tamme parkiet.Ik heb al 6 jaar een eigen bedrijf en zie anderen op het werk met een grotere/brutaler mond betere eisen stellen en komen ook goed voor zichzelf op(Dit gaat soms wel gepaard met ruzie).Wie kan me vertellen hoe je jezelf zo kan ontwikkelen dat de brutalere ik naar buiten treedt.

Re: Meer lef

Hoi Patrick,

misschien zou je eerst eens kunnen bekijken waarom het je niet uit jezelf lukt. Ben je misschien bang voor de gevolgen? En wat zijn die gevolgen dan, ruzie misschien? Heb je misschien een afkeer tegen dit soort gedrag en zou je dan tegen je eigen principes ingaan? Of ben je niet overtuigd van je zaak en dus onzeker over wat je te melden hebt? Of is het misschien iets anders, of een combinatie van verschillende dingen.

Daarna zou je eens op zoek kunnen gaan naar cursussen over communicatie in het bedrijfleven. Dan kan je wat meer leren over je lichaamstaal, houding en bijv. stemgeluid.

Veel succes!

Liefs Daisy

Re: Meer lef

Hoi Daisy

nog bedankt voor je reactie.Wat ik bijv. bedoel is dat ik op mn werk in de bouw soms afhankelijk ben van anderen terwijl zij weer niet verplicht zijn mij die hulp te verlenen zoals een kraanmachinist.Sommige maken een beetje ruzie of laten zich niet zo gemakkelijk afschepen en krijgen zo ook hun zin.Ruzie maken omdat een ander je niet helpt vind ik dan lastig.Ik kan van de buren ook niet eisen dat ze mn auto wassen.

Ik heb nog wel gekeken naar cursussen dus hopelijk leer ik hier mee om te gaan.

Liefs P.

Re: Meer lef

Hoi Patrick,

dan wens ik je succes en hoop dat je iets aan die cursussen hebt!

Groetjes!

Daisy

Re: Meer lef

Ik denk dat je bedoelt dat je assertief wilt leren zijn Patrick. Dat is wat anders dan ruzie maken. Je komt dan gewoon op een vriendelijke manier op voor jezelf. Je hoeft niet te vechten, maar moet gewoon duidelijk zijn. Simpelweg door te zeggen of te vragen wat je wilt en daarvoor te staan. Toon jezelf krachtig maar niet dreigend! Laat de leeuw of de tijger die je vanbinnen voelt gerust naar buiten komen, zonder dat hij hoeft te bijten.

Re: Meer lef

In principe Patrick is het heel simpel, je bent wat je denkt!
Leer je gedachten dagelijks te "manipuleren" tot dat je een zekere doel kan bereiken. We hebben allemaal zwakke punten- mijne is onzekerheid daarom ga ik juist "What we think we become" op mn visitekaartjes afdrukken het is een uitsprak van Buddha; het begint eigenlijk met "All that we are is a result of all that we have thought. The mind is everything...
Ik ben ook ondernemer dus ik herken de eisen.
Het lukt je wel!
Hanax