Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
Mannen smssen of mailen zo laat terug ...

Okay okay, ik beken, de vraag heeft niet echt met lichaamstaal te maken, dan wel met het aanvoelen van het andere geslacht.

Vandaar de vraag. Het is bij mij een algemene vaststelling dat mannen (en dan nog het vaakst diegenen die ik wel zie zitten) pas laat antwoorden op smsjes of mails. De conclusie die ik hieruit trek is dat mannen niet graag smssen noch mailen.

Is dit zo? Of is het gewoon een teken van geen interesse?

Bedankt voor jullie reacties!

Re: Mannen smssen of mailen zo laat terug ...

Hoi me,

Wat bedoel je precies met laat? Dagen later, uren of...? Waarom zou een man niet graag smsen of mailen? Ik kan me dit in deze algemeenheid niet voorstellen. In het geval van een mailtje leest een persoon het wellicht later dan een sms, dus dat zou een verklaring kunnen zijn. Maar in het geval van smsen? Ik denk dat ze dan helaas gewoon geen interesse hebben :(

Stel je voor dat jij niet graag smst of mailt. En je ontvangt een bericht. Wat zou jij dan doen? Reageer je dan meteen,omdat je er dan gelijk vanaf bent? Of stel je het uit? Als je het uit zou stellen, is het dan niet handiger om helemaal niet te reageren of gewoon even te bellen?

Liefs Lucinda

Re: Mannen smssen of mailen zo laat terug ...

Hallo Lucinda,

Dank je voor je uitleg. Met laat bedoel ik na een dag voor een smsje en na een week voor een mailtje. Zelf ben ik iemand die meteen haar mails en smsjes beantwoord ...

De reactie die ik krijg is "ik heb nog niet geantwoord, want ik had het te druk". Kan dat een reden zijn?

Liefs
Me ...

Re: Mannen smssen of mailen zo laat terug ...

Hoi Me,

dat is inderdaad wel laat. Het kan natuurlijk wel de waarheid zijn dat ze het daarom pas zo laat antwoorden. Dan zul je je conclusie op een andere situatie moeten baseren. Hoe iemand met je omgaat bij face to face contact bijvoorbeeld en wat er aan tekst in het smsje/mailtje staat. Let op eens op zijn lichaamstaal zou ik zeggen! Op deze site kun je hier genoeg over vinden;) Als je het leuk vindt zou je eens een boek kunnen lezen van Allan & Barbara Peace. Ze schrijven boeken over lichaamstaal en de verschillen tussen mannen en vrouwen. Erg praktische, interessant en zelfs grappig geschreven boeken!

Het is verder ook afhankelijk van wat voor soort bericht je stuurt en hoe je relatie met die persoon op dat moment is. Als jullie bewust zijn van de gevoelens die jullie of een van jullie voor de ander heeft of met elkaar daten is het laat. Als het gewoon een vriendschappelijk smsje is dan zou het nog ok kunnen zijn.

Weetje Me, je kunt je beter niet opdringen of meteen duidelijk maken dat jij geinteresseerd bent. Laat de mannen maar op jou afkomen. Dat werkt toch het beste om verschillende redenen. Je kunt zo jezelf beschermen en mannen gaan gewoon graag achter de vrouw in kwestie aan. Of ze zich daar nou van bewust zijn of niet, het zit gewoon in de genen. En natuurlijk hoef je als vrouw niet je poot helemaal stijf te houden. Hoe ver je kunt gaan is geheel afhankelijk van de interactie tussen jullie. Maar als een man jou leuk vindt dan merk je dit vroeg of laat altijd, toch?

Succes!

Liefs Lucinda

Re: Mannen smssen of mailen zo laat terug ...

Zal ik als man hier dan maar even op reageren :)

Ik denk dat vrouwen wel meer smsen/emailen, in ieder geval op het gebied van relaties, want ze zijn in principe communicatiever.
Als ik erover nadenk wacht ik zelf ook liever even af, meer om niet de indruk te wekken te graag te willen.
Je bent ook zo door je gespreksstof heen, als je elk mailtje direct beantwoord heb je soms na een paar dagen geen inspiratie meer als je iemand niet zo goed kent. Je kunt ook zeggen dat het dan gewoon niet zo goed klikt natuurlijk.
Maar ik denk dat je wel gelijk hebt. En over dat mannen op je af laten komen, tsja, soms kun je het ook gewoon zelf proberen.