Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
Vormen-> lopen-> hand aan hand-> reactie

"Hand in hand of arm in arm?
Verliefde stelletjes lopen hand in hand. Pas getrouwde of samenwonende paren ook nog, en sommige koppels houden dat jaren lang vol. Toch is het zo dat bij veel paren na verloop van tijd de hand plaats maakt voor de arm. Waarom dit is, is me niet helemaal duidelijk, maar het is in ieder geval aardig om het te constateren. Als iemand het antwoord weet houd ik me in ieder geval aanbevolen. "

ik denk dat ik een antwoord weet:

als stelletjes arm in arm lopen, zit de liefde dieper dan bij "hand-in-handjes"
met arm in arm haak je als ware aan iemand vast, om nooit meer lost te laten, en is dan ook een teken van "houden van" en "trouw".
hoewel hand in hand lopen hetzelfde uitstraalt, heeft het een heel andere betekenis: dit stelletje is nog (tot over de oren) verliefd.
met de hand is het net zo als met verliefdheid: je laat hem/haar veel sneller weer los.

Re: Vormen-> lopen-> hand aan hand-> reactie

Misschien heeft het er ook mee te maken dat je als je arm in arm loopt je meer één voelt met je partner dan wanneer je elkaars hand alleen vast houd. En verliefde koppels zijn meer zweverig en speelser. Als je hand in hand loopt heb je nog wat meer bewegingsvrijheid en je kunt elkaars aandacht krijgen door een beetje in zijn/haar hand te knijpen.

Leuk dat je dit is opgevallen en dat je erover nadenkt. Mij viel ook iets op toen ik een tijdschift doorbladerde (de privee ofso..). Op foto's van stelletjes staat de man meestal rechts en de vrouw links (vanuit de toeschouwer gezien). De vrouw loopt/staat meestal aan de rechterzeide van de man. Waarom is dat? Omdat de man meestal de dominantste is?
Omdat de vrouw een tasje over haar schouder meestal rechts heeft? Omdat de mannen rechtshandig zijn en dan meer macht hebben over hun vrouw/vriendin als ze rechts van hem staat?

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Replying to:

"Hand in hand of arm in arm?
Verliefde stelletjes lopen hand in hand. Pas getrouwde of samenwonende paren ook nog, en sommige koppels houden dat jaren lang vol. Toch is het zo dat bij veel paren na verloop van tijd de hand plaats maakt voor de arm. Waarom dit is, is me niet helemaal duidelijk, maar het is in ieder geval aardig om het te constateren. Als iemand het antwoord weet houd ik me in ieder geval aanbevolen. "

ik denk dat ik een antwoord weet:

als stelletjes arm in arm lopen, zit de liefde dieper dan bij "hand-in-handjes"
met arm in arm haak je als ware aan iemand vast, om nooit meer lost te laten, en is dan ook een teken van "houden van" en "trouw".
hoewel hand in hand lopen hetzelfde uitstraalt, heeft het een heel andere betekenis: dit stelletje is nog (tot over de oren) verliefd.
met de hand is het net zo als met verliefdheid: je laat hem/haar veel sneller weer los.

Re: Vormen-> lopen-> hand aan hand-> reactie

Ik denk dat jullie gelijk hebben. Als ik denk aan de man waarvan ik hou. Dan heb ik liever dat hij bij mij aan de arm komt lopen dan hand in hand. Hand in hand vind ik niet kloppen bij mijn gevoel, het zou tekort doen.

Liefs Lucinda