Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
Stemgeluid tijdens het Langsfietsen

Hallo allemaal,

Sinds ik deze site ken ben ik me meer bewust geworden op lichaamstaal van mezelf en van anderen. Dit is een hele verreiking.
Sinds ik er meer op let, heb ik ook opgemerkt dat terwijl ik aan het fietsen was met wat vrienden en er een aantrekkelijk meisje langs fietste, ik mijn stemgeluid verlaagde. Dit deed ik echter onbewust alleen bij de mooie meisjes, waar ik mezelf het meest aangetrokken tot voelde. Bij de 'minder' mooie meisjes deed ik dit NIET. Andersom heb ik ook geconcludeerd dat meisjes hun volume van hun gesprek omlaag haalden toen ik langs fietste. Ik deed dit echter alleen bij de knappe mensen, kan ik hieruit concluderen dat de meisjes dit doen mij ook aantrekkelijk/knap vinden?

Re: Stemgeluid tijdens het Langsfietsen

Hallo Johan,

Wat ik bij mezelf al opgemerkt heb als ik praat met een man die ik aantrekkelijk vind, is dat ik, onopzettelijk, met een hogere stem begin te praten. Ook in het boek: "Waarom mannen en vrouwen met hun lichaam zeggen wat ze eigenlijk niet willen vertellen" wordt vermeld dat vrouwen dat onbewust doen als ze praten met een man tot wie ze zich aangetrokken voelen.

Re: Stemgeluid tijdens het Langsfietsen

Nou dat is toch niet altijd zo Moi. Als ik met een aantrekkelijke man praat word mijn stemgeluid zachter en intenser, je kunt het lager noemen. Het kan ook wel zijn dat het geluid bij een vrouw hoger wordt, maar dat zal dan vaker zo zijn in een gespannen situatie. Wanneer je relaxed en op je gemak bent dan heeft dit ook een zachter effect op je stemgeluid.

Liefs Lucinda.

Re: Stemgeluid tijdens het Langsfietsen

Omdat je ademhaling in een ontspannen situatie vanuit je buik komt en dus ook het stemgeluid. In een gespannen situatie zit de ademhaling hoger op je borst, en dus zit ook het stemgeluid hoger.

Liefs Lucinda

Re: Stemgeluid tijdens het Langsfietsen

er schoot me nog iets te binnen, haha! Wanneer twee mensen zachter gaan praten. Zullen ze dichter bij elkaar moeten komen om elkaar te verstaan. En hier willen we onbewust naartoe natuurlijk!;)

Lucinda