Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
Wat betekend het dat hij altijd even naar beneden kijkt als hij me ziet?

Ik vind een collega leuk en voel me tot hem aangetrokken. Alleen het contact vind ik vaak een beetje stroef lopen alsof er een spanningsveld hangt. Met de andere mannelijke collega's heb ik een goed contact. Met hem lukt het op de een of andere manier niet om een normaal gesprek te hebben.

Nou is het me opgevallen dat hij altijd even naar beneden kijkt als we oogcontact hebben gehad. Waarom is dat en wat wil dat zeggen?

Re: Wat betekend het dat hij altijd even naar beneden kijkt als hij me ziet?

Kijkt hij daarna ook weer op en nu iets langer? Zo, ja dan zou ik denken er groeit iets tussen jullie. Misschien is hij verlegen en wil hij meer duidelijkheid en is hij aan het aftasten.

Re: Wat betekend het dat hij altijd even naar beneden kijkt als hij me ziet?

heb je mooie tieten?

Re: Wat betekend het dat hij altijd even naar beneden kijkt als hij me ziet?

Ik denk dat hij nadenkt over wat hij wil zeggen, of hij neemt op die manier beter op wat jij zegt. Je kunt daar in ieder geval geen conclusies uit trekken.

Hij kan ook verlegen zijn en bang zijn voor oogcontact.

Hoe is zijn contact met andere collega's? Kan hij daar wel goed mee praten? Kijkt hij bij hen ook naar beneden?

Re: Re: Wat betekend het dat hij altijd even naar beneden kijkt als hij me ziet?

Bedankt voor de reacties.

Hij is niet bang voor oogcontact en met collega's gaat het contact volgens mij wel goed. Hij kijkt mij iig wel aan als we elkaar gedag zeggen. Als hij of ik dan wegloopt kijkt hij bijna altijd even naar beneden. Ik heb er op gelet maar volgens mij doet hij dat alleen bij mij en niet bij de andere collega's. Laatst zeiden we elkaar gedag en toen ik weg liep begon hij best hard te fluiten ook zo iets.

Als ik zou vertrouwen op mn gevoel dan denk ik dat we allebei naar elkaar aangetrokken voelen maar waarom gaan de gesprekken en het contact toch zo stroef?

Re: Re: Re: Wat betekend het dat hij altijd even naar beneden kijkt als hij me ziet?

Misschien heeft hij een vriendin?

Re: Wat betekend het dat hij altijd even naar beneden kijkt als hij me ziet?

het lijkt wel ofdat hij verlegen reageerd omdat hij niet echt weet wat jou bedoelingen zijn.
hij durft waarschijnlijk niet zelf het ijs te breken omdat je zijn collega bent en het verkeerd zou kunnen uitpakken.
als het verkeerd uitpakt moet hij dit iedere dag op zn werk onder ogen komen en deze situatie heeft hij waarschijnlijk liever niet.

Re: Wat betekend het dat hij altijd even naar beneden kijkt als hij me ziet?

Hoi Anoname,

misschien is je contact met je andere mannelijke collega's zo goed dat het hem onzeker maakt.Hij vergelijkt je collega's met hem en heeft het idee dat
hij jouw dat goede contact niet kan geven wat je met hen wel hebt waardoor hij zich nog onzekerder gaat voelen.

Vind je hem leuk omdat hij anders reageerd dan de andere mannelijke collega's en is hij dus een beetje misterieus en wil je zijn mening over jouw achterhalen of is hij echt leuk.

Veel succes maar doe het gewoon rustig aan.Soms wordt je nieuwsgierig omdat iemand niet de reacties terug geeft zoals je verwachtte.Je gaat fantaseren over hoe die persoon is en hoe het zou zijn.En als je hem hebt leren kennen komt die andere nieuwe collega die wegrend als je tegen hem praat.(grapje)

Veel succes