Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
papa's en opa''s kleine meid

Hoi ik heb een dochter van 21 een kleinkind van 2 en 2 maanden oud.Net als andere stellen hebben zij ook hun ruzies.Meestal gaat hij met zijn vrienden weg neemt de telefoon niet op en komt de volgende dag pas thuis.Gister hoorde ik ook dat hij dreigde haar te slaan.Wat is het wijste om te doen ik.Als het tussen hem en mij tot een handgemeen komt heeft dai ook nadelige gevolgen voor de omgang met die kleine van hun waar ik gek op ben,maar ik kan ook niet de andere kant opkijken als hij haar ooit zou slaan.Ik heb ook geen hele goeie band met hem dus praten met hem zie ik ook niet echt zitten.maar ik heb het idee dat ik hem ook moet slaan als hij haar slaat omdat ik op deze manier hem duidelijk maak wat mijn standpunt is.

Re: papa's en opa''s kleine meid

hi,

ik denk dat je het beste toch met hem kunt gaan praten daarover, dat is veel beter dan het maar zo laten omdat je liever niet met hem praat!
Als hij de kleine zou slaan kun je hem aangeven of in ieder geval over zijn gedrag praten. je moet hem niet terug slaan omdat hij dan als nog regelingen kan treffen qua omgang..
Ik weet niet of hij altijd 'agressief' is??

maar in ieder geval.. praat met hem!!

groetjes,

Dark princess

Re: Re: papa's en opa''s kleine meid

Het punt is dat hij mn dochter van 21 dreigde te slaan terwijl hij bij ons in woont.Ik weet dat geweld niets oplost maar ik kan ook niet over me heen laten lopen of geen actie ondernemen terwijl hij te ver gaat.Als hij een meisje slaat dan is het toch ook normaal dat ik hem een paar klappen moet geven.Ik had het ook over mn kleindochter.Met haar heb ik een hele leuke band en zij zoekt me altijd op om te spelen e.d.Veel mensen zeggen dat ze heel erg op me gesteld is,ik was bang dat een conflict met de vriend van mn dochter tot gevolg zou hebben dat ik mn kleindochter niet meer zou zien.Ik ben trouwens een jonge opa en ook sterk genoeg.Ik weet dat geweld niet altijd de oplossing is,maar als iemand te ver gaat en er ook voor kiest om geweld te gebruiken tegen iemand van wie je houdt wat moet je dan??alvast bedankt voor je reactie

Re: Re: Re: papa's en opa''s kleine meid

mijn opmerking over derde zin - het is nooit normaal om een paar klappen te moeten geven...

Re: Re: Re: Re: papa's en opa''s kleine meid

Dat is ook zo en geweld is niet goed te praten,maar moet je dan niets doen.Wat zou je dan doen als je vrouw of je moeder of je dochter geslagen wordt?Positief en vrolijk blijven ligt dan toch niet echt voor de hand of wel er wordt dan toch ook van jou een tegenreactie gevraagd.wat ik ook bedoel is dat het ook deels mijn plicht is om haar te beschermen en het voor haar op te nemen als haar kwaad aan wordt gedaan.