Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
profielwerkstuk

Hallo allemaal :)

Ik ga mijn profiel werkstuk over lichaamstaal doen.
Alleen moet nu nog een leuke interressante onderzoeksvraag bedenken.
Heeft iemand een tip, of verdere leuke ideeën??
Ik hoor het graag, al vast bedankt.

Wimke

Re: profielwerkstuk

Hee Wimke!

Wat leuk dat je je profielwerkstuk over lichaamstaal gaat doen, want dat is namelijk ook mijn onderwerp voor mijn profielwerkstuk!
Ik ben nu al zo ver dat we hoofd- en deelvragen hebben moeten maken en wat voor informatie je wilt verwerken in je profielwerkstuk.
Misschien is het een idee om informatie of ideeen uit te wisselen met elkaar?

En een tip om je hoofdvraag te formulen: stel jezelf een vraag! Wat wil je per se weten over lichaamstaal?

Groetjes, Daphne

Re: profielwerkstuk

Hallo!
Het is al meer dan een jaar geleden dat jullie dit geplaatst hebben. Maar ik doe m'n profielwerkstuk ook over lichaamstaal, maar vind het erg moeilijk.
Zouden jullie jullie uiteindelijke profielwerkstukken misschien willen sturen? dan kan ik wat inspiratie opdoen.
Dankjewel!
Groetjes, Sabine

Re: profielwerkstuk

Voor ons profielwerkstuk hebben wij (2 leerlingen uit 6VWO) ook gekozen om te schrijven over Lichaamstaal.
Wij vinden lichaamstaal interessant en willen er graag meer over te weten komen. Nu is het probleem dat we een beetje vastlopen op het kiezen van de hoofdvraag voor ons profielwerkstuk.

We hebben al zitten denken aan ''De rol van lichaamstaal in verkoop'' (economie) of ''Lichaamstaal in verschillende landen'' (antropologie) of ''lichaamstaal verschillen tussen jong (baby's) en oud (ouderen)'' en ook de verschillen in de betekenis en sturen van lichaamstaal signalen tussen mannen en vrouwen (bijvoorbeeld bij flirten of op het werk). Het probleem is alleen dat we niet weten waar we daar veel informatie over kunnen vinden.

Volgend mij zijn er al veel mensen die hun profielwerkstuk over lichaamstaal hebben gemaakt. Misschien kunnen jullie hier ideeen geven. Ook hoe je het praktisch kan maken en meer inhoud kan geven. Wat was jullie hoofdvraag? Wat heb je er voor gedaan: interviews onderzoek enzovoorts. Dit kan ons geweldig helpen.