Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
Vlindertjes

Dag lieve forumleden,

Ik ben nieuw hier, maar laat me maar meteen mijn "probleem" op tafel smijten.

Ik ben een 24-jarige niet-onaardige jongedame die goed weet wat ze wil in het leven. Ik heb een leuke job, een uitgebreide vriendenkring, kortom ik heb bijna alles wat me gelukkig maakt.

Nu is er een jongen die al geruime tijd door mijn hoofd spookt. Ik doe nog een cursus in volwassenenonderwijs en hij zit bij me in de klas. Ik leerde hem beter kennen door een groepswerk dat we moesten maken. Zonder dat hij mijn gevoelens kent heeft hij al laten verstaan dat hij momenteel geen relatie wil.

Toch belt hij me op alle mogelijke uren van dag, wil hij koken voor mij, gaat hij samen met mij brunchen, etc.

Zelf ben ik een dikke nu op liefdesvlak en zie ik het niet of hij al dan niet een boon voor mij heeft (zou het trouwens kunnen zijn dat hij zegt dat hij geen relatie wil, maar daar eigenlijk het tegenovergestelde mee bedoelt ... ik, een vrouw, durft dat immers wel te doen). Iemand tips om dit te kunnen achterhalen???

Daarnaast zei een vriend van me dat ik hem moest kussen en dat ik dan wel zou merken of hij mij ziet zitten of niet. Maar stel dat dat dan niet het geval is, wat dan ... ik zou hem niet graag als vriend verliezen. Vinden jullie dit een goed idee, of zouden jullie het anders aanpakken?

Liefs,
Karlien

Re: Vlindertjes

Niemand raad???

Re: Re: Vlindertjes

Hi Karlien,

Als man kan ik drie redenen verzinnen om te zeggen dat ik geen relatie wil:
1)Ik wil echt geen relatie
2)Ik zeg het om degene op haar gemak te stellen, zo van: wees jezelf want ik heb geen bijbedoelingen.
3)Ik schaam me ervoor dat ik geen relatie heb en hou de eer aan mezelf.

In het onderbewustzijn is het een hele kleine kans dat het optie 1 is (een relatie is voor de meeste mensen een basisbehoefte)

Mijn raad dus: kies een goed moment uit en neem weloverwogen je risico. Zonder risico heeft niemand succes en je slaat je voor de kop als je het nooit geprobeerd hebt.
De raad om te kussen zou ik alleen doen als jij daar 'chemie' voor voelt. Dit valt bij mij niet zo onder weloverwogen risico's nemen.

Ik hoop dat je er wat mee kunt,

Grtz, Ben

Re: Vlindertjes

Jah, ik versta hoe je je voelt

dat kussen is een oplossing maar dat kan hard aankomen als hij dan zeker niet wilt, maar messchien moet je wat flirten enzo
en daarna mss kussen,, alleen als je zekr bent

Mvg, Sam

Succes

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Replying to:

Dag lieve forumleden,

Ik ben nieuw hier, maar laat me maar meteen mijn "probleem" op tafel smijten.

Ik ben een 24-jarige niet-onaardige jongedame die goed weet wat ze wil in het leven. Ik heb een leuke job, een uitgebreide vriendenkring, kortom ik heb bijna alles wat me gelukkig maakt.

Nu is er een jongen die al geruime tijd door mijn hoofd spookt. Ik doe nog een cursus in volwassenenonderwijs en hij zit bij me in de klas. Ik leerde hem beter kennen door een groepswerk dat we moesten maken. Zonder dat hij mijn gevoelens kent heeft hij al laten verstaan dat hij momenteel geen relatie wil.

Toch belt hij me op alle mogelijke uren van dag, wil hij koken voor mij, gaat hij samen met mij brunchen, etc.

Zelf ben ik een dikke nu op liefdesvlak en zie ik het niet of hij al dan niet een boon voor mij heeft (zou het trouwens kunnen zijn dat hij zegt dat hij geen relatie wil, maar daar eigenlijk het tegenovergestelde mee bedoelt ... ik, een vrouw, durft dat immers wel te doen). Iemand tips om dit te kunnen achterhalen???

Daarnaast zei een vriend van me dat ik hem moest kussen en dat ik dan wel zou merken of hij mij ziet zitten of niet. Maar stel dat dat dan niet het geval is, wat dan ... ik zou hem niet graag als vriend verliezen. Vinden jullie dit een goed idee, of zouden jullie het anders aanpakken?

Liefs,
Karlien