Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
moeilijk,,

hoi..

kheb een probleem.

der is een meisje. en die doet heel veel moeite. zodat ik r leuk ga vinden. ze weet dat ik heel kieskeurig ben. maar toch probeert ze t. zonder resultaat.
we hebben zeg maar een vriendengroepje. maar de laatste tijd ben ik er nooit meer.
ik zoek geen contact meer omdat ik ff weg moet bij hun. gewoon wat tijd voor mezelf. ik weet ook niet precies wat ik aan ze heb. kwa vertrouwen.
nu is dit meisje heel verdrietig, en dat wil ik eigenlijk niet.

wat moet je hieraan doen :s

grten
detlef

Re: moeilijk,,

hoi detlef,

ik raad je aan om gewoon eerlijk tegen dat meisje te zeggen dat je haar niet leuk vind, en ook niet als ze probeert om te zijn zoals jou eisen liggen.
dit nieuws vind ze waarschijnlijk niet leuk, en zal ze in het begin ook zeker tegen spreken. maar probeer haar duidelijk te maken waarom je dit zegt.
een paar redenen kunnen zijn:
- ik wil je niet kwetsen
- ik wil je geen valse hoop geven
- je bent aardig maar meer dan vrienden wil ik niet met je zijn
mocht ze dit nog niet accepteren, tja, dan heb jij je best gedaan om haar te laten weten hoe het zit. en kan ze jou niet verwijten dat ze verdrietig is en bovenal, dat je haar het gevoel gaf dat dr meer was.

Als je nog meer advies nodig hebt, over wat dan ook, kun je naar mij mailen:
darkprincess.helpt@gmail.com
darkprincess@live.nl

groetjes
Dark Princess

Re: moeilijk,,

Het lijkt een beetje dubbel. Aan de ene kant wil je haar niet kwetsen en vind je het niet leuk dat ze verdrietig is, aan de andere kant vind je haar benaderingen vervelend. Dit zorgt ervoor dat je met lichaamstaal afwijzend bent (zelfs niet meer komt). Maar je vertelt het haar niet, waardoor ze toch hoop krijgt en denkt dat jij misschien hard to get speelt. Je moet een knoop doorhakken. Je moet haar inderdaad vertellen dat er geen kans is op een relatie tussen jullie. De kans bestaat dat ze je dan ook niet meer als vriend wil, maar dat risico moet je dan maar nemen. Dan kunnen jullie door met je leven.