Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
Uiterlijk.OF ter wel ik heb daar nooit complimenten over gehoord

Ik ben vleselijk onzeker over mijn lelijke ik. Ik kan er gewoon niet meer mee om gaan
Waarom is mijn gezicht zoor raar ik krijg er de pest pokke van. Want niemand heeft ooit tegen mij gezegd dat ik knap ben. Ooit heb ik te horen gekregen al 4 keer al. Godverdomme dat ik lelijk ben. Ik kan daar zo zwaar akelig kwaad om worden, dat ik die persoon finaal in el kaar wil slaan. Omdat ze hun smerige bek moeten houden. Gelukkig doe ik dat niet, maar ik heb er wel de neiging in. Ik ben inderdaad een aansteller. Ze zeggen wel eens je moet je maar accepteren zoals je bent. Maar daar trek ik lekker niks van aan, want dat zijn in mijn ogen toch oude, mensen


Wat moet ik hier mee doen. Moet ik op straat staan te brullen ben ik lelijk, of moet ik er mee omgaan hoe ik en wat ik ben het is gewoon te irritant voor woorden. Mijn broer is knapper dan ik, mijn zus is veel knapper dan ik, mijn moeder is knapper dan ik, iedereen is knapper dan ik. En dat is de schuld van die klote godverdomme pdd-nos waar ik aan lijd. Als ik dat niet had

Re: Uiterlijk.OF ter wel ik heb daar nooit complimenten over gehoord

Ohh ik de laatste tekst niet goed

Pdd-nos====
[Als ik dat niet had, dan was ik wel knap]
Dat had ik nog net vergeten om te zeggen

Re: Uiterlijk.OF ter wel ik heb daar nooit complimenten over gehoord

Ten eerste: het feit dat je geen complimenten krijgt wil niet zeggen dat je lelijk bent. Mensen geven sowieso niet zo snel complimenten.

Mensen die over een ander zeggen dat ze lelijk zijn, zijn altijd erg onzeker over zichzelf. Ze proberen zich beter te voelen door een ander te kleineren. Dan hoeft het dus niet waar te zijn.

Je geeft aan dat je lijdt aan pdd nos. Ik weet daar niet veel van, maar wat ik er van weet is dat het een ontwikkelingsstoornis is, wat niet met het uiterlijk te maken heeft, puur psychologisch, of zit ik er dan naast?

Heb je misschien een vertrouwenspersoon, de huisarts, iemand die je begeleid vanwege pdd nos, of anders gewoon een ouder: praat erover met wie je wil. Zij kunnen je helpen je beter te voelen, desnoods met hulp van een psycholoog als je er echt niet uit komt.

Het klinkt heel cliche om je naar de huisarts ofzo te sturen, maar dat zijn ook echt de mensen die bij dit soort dingen kunnen helpen.


greetz,

Martin

Re: Uiterlijk.OF ter wel ik heb daar nooit complimenten over gehoord

Hallo Remco,

Als je wilt kun je eens kijken op de http://complimenten.hyves.nl. Er vindt daar al veel uitwisseling plaats over complimenten.

Groeten,

Frank van Marwijk