Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
langslopen --> praatpauze

Hooj, ik ben ook 17 (iedereen lijkt wel 17 hiero maar okee..)

Weet iemand wat heb betekend als je langs iemand loopt (die je kent of niet misschien zit daar verschil in) die aan het praten was, maar daar dan mee stopt als hij/zij jouw ziet??..


Tja een keer moest ik naar de wc en mijn ex stond daar met zijn vriendjes te praten. Toen hij me zag wist hij niet meer wat hij zei ofzo...hij stopte met praten en zijn vrienden waren verbaast. Ik leiden hem af denk ik maar wat betekend dat?

Toen ik weer terug kwam van de wc stonden ze er nog en het was net alsof hij me een beetje op stond te wachten. Zijn ene voet wees naar zijn vrienden en zijn andere naar de gang waar ik vandaan zou komen. Hij keek me toen heel even aan en daarna keek hij weer weg.

Dus mijn vraag: Wat betekent het als iemand stopt met praten als iemand langs loopt/ binnen komt... en misschien wilt iemand reageren op de situatie van mijn ex zijn vrienden en mij...

Okee bedankt alvast grtkus stoorzendertje

Re: langslopen --> praatpauze

Waarschijnlijk waren ze aan het roddelen over jou, wat jij niet mocht horen.

Re: Re: langslopen --> praatpauze

Ik vraag me af of ze over je aan het roddelen waren. Ik denk eerder van niet, je schrijft immers dat zijn vrienden verbaasd waren dat hij stopte met praten, en als ze over jou aan het roddelen waren denk ik eerder dat ze het logisch zouden vinden.
Hoe is de situatie tussen jou en je ex? Spreken jullie elkaar nog vaak, of helemaal niet, dat zou wat duidelijker zijn, dan is zijn gedrag beter te verklaren. Het zou bijvoorbeeld best kunnen dat hij zich ongemakkelijk bij je voelt, wat er op zou kunnen duiden dat hij nog wat voor je voelt, maar dit zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen.

In het algemeen denk ik dat mensen vaak stoppen met praten als er iemand langsloopt, zeker als er verder weinig mensen zijn. Ik merk het zelf ook wel eens, en ook weleens dat ik het doe. Misschien dat ze vinden dat anderen niet hoeven te horen wat ze te zeggen hebben, of het is een soort van verlegenheid. Bang om een figuur te slaan.

groetjes Martin