Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
Meisje doet vaag wat betreft aanraken

Hoi, ik ben een jongen van 17 jaar, en een meisje van mijn leeftijd dat ik al 3 jaar ken en heel goed bevriend mee bent doet al heel lang vaag qua aanraken. Ze heeft een absolute *****hekel aan knuffelen en dat gedoe, wat ze eerst wel met mij deed. Nou doet ze dat niet, maar ze doet nog wel af en toe vage dingen. Bijvoorbeeld met haar hand in mijn broekzak zitten "om mijn telefoon te pakken". Voor de derde keer ofzo. Of ze schiet onder mijn shirt omdat ze "het koud heeft" maar ik hoef niet te proberen haar hand vast te pakken.. Of gewoon een hug geven.

Weet iemand wat er in haar omgaat?

Re: Meisje doet vaag wat betreft aanraken

Ik denk dat ze je leuk vind!!

als je zekerheid wilt hebben..vraag het gewoon aan der!

Re: Meisje doet vaag wat betreft aanraken

Hoe reageert ze als je dat doet of probeert? Als ze heel erg bang word kan hem nmisschien zo zijn dat ze mishandeld wordt, naja ik wilniet meteen van het ergste uit gaan, maar je moet er wel rekening me huden toch...

Ze zou ook onzeker kunnen zijn. Whaha misschien knuffel je wel te hard...ben je te sterk :D

Maar je kan het het beste gewoon aan haar vragen..of misschien kun je wat meer vertellu over haar reactie. Reageert ze alleen zo als JIJ haar probeert aan te raken of doet ze net zo als anderen dat proberen?

Grtkus wordVEGAiedereen

Re: Meisje doet vaag wat betreft aanraken

Ze doet zo bij iedereen, en ik knuffel niet te hard. Als ik haar hand wil vastpakken trekt ze terug, of spant ze gewoon haar polsspieren aan zodat ik hem niet normaal kan vastpakken. Heb het er ook vaak met haar over gehad, "ik doe daar niet aan". Maar wel aan al die andere dingen?

Bedankt voor de reacties.

Re: Re: Meisje doet vaag wat betreft aanraken

heej

ik denk dat het mischien wel iets heet te maken met dat ze het niet fijn vind als iemand anders haar aanraakt omdat er ooit iets is gebeurt ofzo
ik heb hezelfde gehad en het feit dat ze jou wel op die manier aanraakt is mischien omdat ze je leuk vind ofzo en als ze jou bijv aanraakt heeft zij het in de hand zij bepaald dan wat er gebeurd en dat is dan vooral uit eigen bescherming ik weet niet of dit de echte reden zou kunnen zijn maar het is een mogenlijkheid.

Re: Meisje doet vaag wat betreft aanraken

'Onder je shirt schieten' klinkt tamelijk close. Daarom is het niet erg aannemelijk dat ze iets heeft meegemaakt, hoewel het niet uitgesloten is.

Ze maakt dus zelf wel contact, doet ze dit bij anderen ook?
-Zo nee dan ben je of een hele close vriend of ze vindt je leuk.
-Zo ja, dan kun je alsnog een hele close vriend zijn, en kan ze je ook nog leuk vinden, maar dat laat ze dan niet op die manier merken, aangezien ze dat bij anderen ook doet. In dit geval beslist zij in ieder geval graag wat er gebeurt.

Wat gebeurt er als jij iets soortgelijks doet als haar (bijv. telefoon pakken) reageert ze dan ook afwijzend?
Misschien is voor haar een hand en een hug heel close, en wat zij zelf doet niet.

Tis niet zomaar te zeggen wat er in haar omgaat, ik denk dat je door er met haar over te praten nog het meest te weten komt. Misschien is het wel helemaal niet zo'n big deal en doet ze sommige dingen gewoon liever dan andere.

Martin