Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
vriendschap

Hé iedereen,

ik maak makkelijk vrienden. Op school zijn er heel veel mensen waar ik wel eens mee praat en ik praat ook makkelijk met vreemde op straat.

Maar het zijn allemaal van die niets-betekende-vriendschappen.

Ik heb wel echte vrienden gehad waarmee ik vanalles deed feestjes thuis gaf en bij hun logeren enz. Maar door te verhuisen en doordat het uit is gegaan met mijn vriendje (lang verhaal) ben ik nu practies vriendloos.

Hoe maak je echte vrienden, of waar haal je ze vandaan?

Tot nu toe heb ik mijn beste vrienden allemaal op school leren kennen. Tja anders moet ik maar slagen dit jaar en op mijn nieuwe school weer nieuwe vrienden zoeken Heeft iemand advies voor me alsjeblieft of wil jij mischien mijn vriendje zijn? Ben hopeloos naja een beetje.

Re: vriendschap

Hoi Sanne,

begrijpelijk dat het niet leuk voelt om geen vrienden te hebben die je normaal wel had. Maar wat is de reden dat je vrienden wilt hebben? omdat je graag mensen om je heen wilt hebben die van je houden en je begrijpen, of omdat je voelt dat iedereen wel vrienden heeft en je niet gemakkelijk voelt geen vrienden te hebben? Hier zit nogal een verschil in, dus als je daar eens antwoord op hebt..
Je zegt in het begin dat je goed was in vrienden maken, heb je het gevoel dat dat ineens veranderd is?

Groetjes, Ben

Re: vriendschap

Hé Ben,

heel erg bedankt voor je reactie!

Waarom ik vrienden wil? Nou om leuke dingen mee te gaan doen. Gezellig films kijken naar het zwembad, logeren en dat soort dingen.

Ik denk niet dat ik het vrienden maken verleerd ben, maar tja vrienden maak je vooral door elkaar veel te zien. Daarom zijn de meeste vrienden buren en mensen van school of van je werk.

Naja ik weet het niet misschien ben ik het ook wel verleerd .

Grtkus Sanne

Re: Re: vriendschap

Ha Sanne,

Ik snap wat je bedoelt, je zoekt gewoon een maatje die er voor je is en waar je leuke dingen mee kunt doen. Zulke mensen leer je inderdaad op het werk of op school kennen. Als jij of je maatje verhuisd, een relatie krijgt, een drukke baan krijgt enz, wordt vaak het contact minder en tenslotte verbroken. Dat kan natuurlijk bijzonder pijnlijk zijn en een grote lege plek op dat moment opleveren. Het liefst zou je iemand ontmoeten waarmee het direct klikt en je een soortgelijke band krijgt.

Ik snap je best, het kan soms lijken of iedereen veel vrienden heeft en jij het allemaal maar met oppervlakkige contacten moet doen.
Je mag mij wel toevoegen aan je msn, lijkt me gezellig!

Groetjes, Ben

Re: Re: Re: vriendschap

Lieve Ben,

Wat ben je lief! Mij lijkt het ook gezellig om elkaar op msn te spreken, dus uhm ik zal je snel toevoegen.

Ik heb nog nagedacht over wat je vroeg en zei, en ik denk dat ik nu weet wat mijn probleem is, naja probleem... Ik denk dat ik al dan niet onbewust bang ben om vrienden te verliezen.

Nu snap ik ook waarom ik het toen der tijd heb uitgemaakt met mijn vriendje terwijl ik heeel erg veeel van hem hield. En waarom ik sommige mensen waarmee ik een steeds hechtere vriendschapsband mee krijg, (onbewust) op afstand houd. En nu weet ik ook waarom ik zo blij ben met mijn fantasie vriendje.
Haha nu ik dit terug lees, dit moet heel raar voor je klinken maar voor mij is dit pure logica.

Ik hoop dat ik je snel eens gezellig op msn spreek. Als je wilt leg ik het allemaal wel een beetje uit, maar nogmaals heeel erg bedankt voor je reactie het heeft me aan het denken gezet en nu zijn alle puzzelstukjes in elkaar gevalen!
dankje dankje dakje!

Grtkus Sanne

Re: Re: Re: Re: vriendschap

hoi Sanne !

ik heb t zelfde als jij geloof ik! ik kan heel makkelijk met iedereen praten maar het blijft bij een oppervlakkige relatie. Ik het ooit dit getypt, dat is zeg maar mijn verhaal:



hey allemaal,

nou kijk. ik ben net nieuw in de klas. Volgens mij heb ik best wat vrienden gemaakt, ik voel mn eigen een beetje populair. Maar ik kan er niet mee omgaan. Ik weet niet hoe t zit. Bijvoorbeeld op msn net hebben weer een aantal mensen me toegevoegd waar ik vanmiddag mee heb gepraat maar ik weet niet wat ik tegen ze moet zeggen.
kheb het gevoel van nou ze hebben me toegevoegd; leuk maar verder weet ik niet waar ik het met ze over moet hebben ik ken ze niet zo goed enzo. En ik wil ze geloof ik ook niet zo goed kennen. Ik vind oppervlakkige relatie denk ik toch wat fijner.
maar om nou niets tegen ze te zeggen vind ik ook weer lullig

Re: Re: Re: Re: Re: vriendschap

maar eigenlijk wil ik wel een hele goede vriend/vriendin !
dit komt ik had ooit een maatje en we maakten echt alles samen mee. Zijn leven was mijn leven. Hij kreeg een vriendin en ik ook. het liep een beetje uit elkaar en toen ging t uit met mijn vriendin en ik startte overnieuw. Maar met niemand kon ik beleven wat wij samen beleefden. Als ik iets zag dacht hij meteen hetzelfde echt heel gek maar zo was t.
maar ineens viel hij dus weg en stond ik der een beetje alleen voor. ik maakte vrienden daarna maar je zag aan mij dat ik niet lekker in mn vel zat. die vrienden die ik toen maakte deden alsof ze heel veel beter waren dan mij terwijl dat jaar dervoor mn maatje en ik met bijna elk meisje in de klas konden krijgen. En die nieuwe vrienden niet. dat waren een beetje de jostis van de klas maar ik zocht gewoon echte vriendschap. Maar ze deden niet mee ze zaten me eigenlijk gewoon te naaien.

sinds kort hebben we het goed gemaakt (die oude mattie en ik :P) het is weer een beetje zoals vroeger maar we zitten op verschillende scholen. t gaat waarschijnlijk nooit meer worden als eerst.
Ik geloof ook dat ik een bindingsangst heb; ik kan met iedereen wel opschieten maar bijna niemand laat ik toe tot mn hart omdat ik bang ben dat ze erop stampen als je snapt wat ik bedoel :P

grtz een boy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: vriendschap

Ik snap precies wat je bedoeld.
Sins kort heb ik ook weer contact met mijn beste vriendin ooit. Komt door de kerstdagen en oud en nieuw. Ik hoop dat jij en je vriend weer zo close als eerst worden. Ik hoop ook dat Judith en ik weer close worden. Maar net wat jij zegt, het zal niet meer als toen worden.

Toch wel vreemd eigenlijk bindingsangst. Je binden aan iemand is toch juist zo fijn verbonden zijn...

Nou heel erg bedankt voor je reacties :)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vriendschap

hoi !

ik heb gehoord dat jongens vaker dan meiden bindingsangst hebben.
Ik weet niet hoe en waarom het komt. Ik heb nog nooit verkering gehad en t komt niet omdat ik niemand kan krijgen.
Het klinkt misschien gek maar strax om 8 uur heb ik een feestje van een groepje meiden. 1 is jarig en wordt 16, ik heb ze nog nooit gezien ! 1 van die meiden (niet diegene die jarig is) zit bij mij in de klas en wil verkering met mij. maar ik zie t niet zitten. Ze vroeg me ook al via haar vriendin naar t gala. toen was ik maar helemaal niet naar t gala gegaan. Maar ik heb wel behoefte aan een vriendin ! echt waar ! het lijkt me echt zo fijn om een leuke vriendin te hebben.
maar die meiden die ik niet ken hebben me op dat feestje uitgenodigd. het is een slaap feestje o.0 erger kan bijna niet.
ik weet ook niet zeker of ik ga (1.5 uur voor het feestje) ik heb al wel een leuk cadeautje voor dat meisje. mjah ik ken der helemaal niet.
misschien ben ik te kieskeurig voor meiden. dat zou best goed kunnen. Ik zoen ook praktisch nooit. Zelfs liever niet om te feliciteren. Behalve als ze echt leuk is.
**** man. ik weet zeker dat er geen enkele jongen zoals mij is. vrienden waarmee ik om ga zeggen van BEN JE UITGENODIGD VOOR SLAAPFEESJE BIJ GROEP MEIDEN ? GAAN MAN ! GA DER HEEN JE BENT GEK ALS JE NIET GAAT !
maar ik wil maar 1 vast vriendinnetje. Gewoon leuk. het is niet zo dat ik dan nooit meer naar een ander meisje kijk. Ik ben wel een flirt :P maar ik doe der nooit wat mee. omdat ik alleen flirt met meiden waarmee ik niets wil omdat ik niet zo soepel ben met meiden die ik echt leuk vind dus das misschien wel waarom ik geen verkering heb.

njah lekker lang lulverhaal weer. maar thats my life

ik hoop dat jij en judith het ook weer helemaal met elkaar zullen vinden.
vind t echt cool dat het lijkt alsof je een beetje hetzelfde hebt als ik behalve dat bindingsangst dan

nou Doegiej ik peer m weer (K)