Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
verliefd maar weet niet hoe het verder aan te pakken: 14 - 17

Hallo,

Ik zit met iets:

ik zit in HAVO school en ik ben 17. Ik ben verliefd op een meisje dat 3 jaar onder mij zit. Maar we hebben geen enkel aanknopingspunt. Hoe benader ik haar het beste? Je kan moeilijk er gewoon naar toe gaan e.

Graag snel reactie.


Doei,

Matthias

Re: verliefd maar weet niet hoe het verder aan te pakken: 14 - 17

Hey!,

Waarom moet dat moeilijk zijn? Ik bedoel stap op der af en zeg zo hey! jij hebt ook mooie ogen! Dan zeg je sorry wilde het gewoon even zeggen

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Replying to:

Hallo,

Ik zit met iets:

ik zit in HAVO school en ik ben 17. Ik ben verliefd op een meisje dat 3 jaar onder mij zit. Maar we hebben geen enkel aanknopingspunt. Hoe benader ik haar het beste? Je kan moeilijk er gewoon naar toe gaan e.

Graag snel reactie.


Doei,

Matthias

Re: Re: verliefd maar weet niet hoe het verder aan te pakken: 14 - 17

Ja precies of vraag haar msn!!!

LANG LEVEN MSN!!!!

Re: Re: Re: verliefd maar weet niet hoe het verder aan te pakken: 14 - 17

Paar verdere reacties:

1. haar MSN heb ik... en via daar heb ik contact met haar. Maar het lukt niet om dit om te zetten naar het echte leven. Wat daarmee?

2. verder op 1.: ik durf er nogal moeilijk op af te gaan... Ze doet of ze me niet kent op school, en nochtans kent ze me goed via MSN...

Hoe verder hiermee?

Tnx,

Matthias

Re: Re: Re: Re: verliefd maar weet niet hoe het verder aan te pakken: 14 - 17

MSN is niet de goeie methode om zoiets delicaat aan de dag te leggen.
Je kan helemaal op het verkeerde been gezet worden.

Ik weet dit eigenlijk ook niet goed: er is geen enkel 'aanknopingspunt' zoals jij het zegt en dat maakt het juist erg moeilijk...

Iemand anders een idee?

Grts,

Re: Re: Re: Re: Re: verliefd maar weet niet hoe het verder aan te pakken: 14 - 17

Ja ik heb nog wel een ideetje...

Ik heb eigenlijk ongeveer precies hetzelde probleem als jij. Er is iemand (mijn voormalige vriendje) waar ik sinds lange tijd geen echt contact mee heb. We praten normaal via msn, maar op school praten we niet met elkaar. Tis een moeilijke relatie. Ik heb hem erg gekwets door het uit te maken of zoiets.

Ik heb van alles geprobeert een emailtje een briefje in zijn lokker en een gesprek samen met hem en een lerares, ik ben zijn huiswerk gaan brengen toen hij ziek was...alles te vergeefs.

Maar ik heb ook gemerkt wat voor een effect een klein lachje heeft. In de fietsenstalling moets hij me passeren, en heb hem toen mijn vriendelijkste lach gegeven. Hij lachte niet terug maar deed zijn wenkbrouwen omhoog (om te laten zien dat hij het zag ofso)...
De dagen daarna was alles tussen ons al veel soepeler en door elke keer naar hem te lachen lijkt het steeds beter te gaan tussen ons.

Mijn advies is dus: VRIENDELIJK LACHEN

Maar wat een nog veel betere oplossing zou zijn, is praten. En dan natuurlijk in het echt.

Wat ik nog nooit gedaan heb omdat ik het niet durf is, gewoon naar hem toe gaan en zeggen dat ik met hem wil praten. Gewoon met zijn tweetjes. Ik denk dat hij dat ook best wel zou willen. Naar tot heden heb ik dat nog niet gedurft. Toch denk ik dat het veel zou oplossen. Misschien ben jij dapperder dan ik en durf je het wel

Groetjes Caith

Re: Re: Re: Re: Re: Re: verliefd maar weet niet hoe het verder aan te pakken: 14 - 17

Praten durf ik inderdaad niet... maar ik weet dat dit heel veel zou helpen!

Heb ik iets te verliezen?
Hoe pak ik dit aan?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: verliefd maar weet niet hoe het verder aan te pakken: 14 - 17

Je hebt niet veel te verliezen, je moet maar gewoon denken: Hoe zou ik reageren als een meisje op mij af zou stappen? Jij zou daardoor toch ook niet op haar afknappen? Misschien heb je zelfs respect voor haar omdat ze dat durft! Bedenk gewoon wat je wilt zeggen, en bekijk voor je zelf hoe je erop zou reageren. Misschien krijg je dan meer zelfvertrouwen.. Suc6!!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: verliefd maar weet niet hoe het verder aan te pakken: 14 - 17

Eem,

Klopt het volgende altijd? Ik bedoel; denkt een meisje in die situatie er altijd zo over?

"je moet maar gewoon denken: Hoe zou ik reageren als een meisje op mij af zou stappen?"
Mattias