Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
1 2
Author
Comment
Wat betekent dit ?

Hoi,

Wanneer je een gesprek hebt met een vrouw en die vrouw kijkt je in de ogen, daarna naar je mond en vervolgens weer in je ogen wat bedoelt ze hier dan mee ?

Ben benieuwd naar jullie mening.

Groetjes,

Franky

Re: Wat betekent dit ?

Hay Frankie:)

De situatie die je aan de dag legt is nogal te beknopt om daar een goed/volledig antwoord te kunnen op geven...

Hopend van je te horen,

M C

Re: Re: Wat betekent dit ?

Mee eens met Frankie! maaruhm jij hoopt natuurlijk dat ze denkt "ik wil met hem zoenen!"... dat kan heel goed mogelijk zijn.
Maar het kan ook datje een kortslip hebt..ofsoiets
Of ze kijkt gewoon even weg uit je ogen.

Als iemand naar beneden kijkt is diegene met gevoelens bezig...mss zei je iets wat haar gevoelens deed opduiken...

Maar hoelang keek ze dan in je ogen en dan hoelang naar je mond enz hoe keek ze erbij? En wat zei je en hoe ver stonden jullie uitelkaar?

I LOVE MSN groetjes Keek

Re: Re: Re: Wat betekent dit ?

Hé Keek,

Thanx voor je reactie

Ik dacht niet direct dat ze me wou zoenen maar toen ik dit diezelfde avond tegen mijn broer vertelde, zei hij me hetzelfde als jij ivm dat zoenen.

Ik zal eens trachten wat meer duidelijkheid te scheppen in mijn vraagstelling, het zal jou en Mr Confused dan misschien duidelijker worden.

Het gaat om een collega van het werk. Vanaf de eerste dag dat ik er ben toegekomen, zag ik haar wel zitten maar had geen contact met haar. Het is de gewoonte om elke morgen elke collega op het werk een hand te geven. Zij kwam dit nooit doen (of heel zelden) en als ik haar tegenkwam in de gang, zei ze niets tegen mij. Het enige wat ze deed is naar me kijken en als ik haar eens passeerde, lacht ze vriendelijk. Op een dag kwam ik haar weer eens tegen in de gang en ze begon ineens spontaan tegen mij te praten over het werk (ze vroeg of ik mijn draai al had gevonden). Vanaf die dag is ze me elke morgen een hand komen geven en is ze zeer vriendelijk. Later hadden we met het werk een teambuilding day en we werden in groepen verdeeld. Ik had geluk want ze kwam in mijn groep terecht. Ik merkte op dat ze me steeds in het oog hield en opmerkingen maakte (plagen). Bij een bepaalde oefening, we moesten een jeep over een beek krijgen, zaten we balken aan elkaar te knopen met touwen. We zaten beiden op dezelfde balk met onze rug naar elkaar, er zat zeker een meter ruimte tussen ons beiden. Op een gegeven moment voelde ik ineens haar kontje tegen mijn rug wrijven en daarna haar rug, zo zaten we even rug tegen rug op die balk. Ik vond dit raar dat dit ineens gebeurde want ik had me namenlijk niet dichter bij haar gezet. Toen we dan gingen eten, was er een plaats vrij naast mij maar ze ging daar niet zitten dus dit vond ik dan ook weer raar. In de namiddag werden we opnieuw opgedeeld in groepen en zij zat in een andere groep. Tegen de avond moesten wij met onze groep een rots beklimmen, gevolgd door een afdaling met de Deathride. Zij was al geweest met haar groep maar dit had ik niet gezien, ineens kwam ze zich bij mijn groep voegen nochtans haar groep nog een andere oefening moest gaan doen. Ik vond dit weer heel raar ook omdat ze me steeds in het oog hield, wou ze nu indruk maken op mij ?

De volgende dagen op het werk kwam ze gewoon een goeiedag zeggen maar kwamen we niet verder in contact daarom zette ik de eerste stap door haar te volgen als ze om koffie ging. Toen ik de ruimte binnenkwam, bekeek ze me van hoofd tot voeten, ik zei dan iets over koffie waarop ze dan zei dat ze na de middag dikwlijls in slaap dreigt te vallen. Hierop zei ik dat ik ook dikwijls om dezelfde reden koffie nodig heb maar dan wel gans de dag door en dan vroeg ze of ik zo dikwijls de bloemetjes buiten zette. Waarop ik dan zei dat ik moe was door het vele sporten en zo gingen we dan samen terug naar onze bureau waarbij we dan verder praatte over onze sportieve dingen.

Daarna deed ik eens op een dag een test waarbij ik opzettelijk voor haar neus de richting van de koffieruimte inging met de hoop dat ze ook naar daar zou komen maar dit deed ze helaas niet. Uiteindelijk begon het me steeds meer op te vallen dat ze de ene dag, me constant zit te bekijken en de andere dag me gewoon negeert. Van al die onduidelijkheden krijg ik de kriebels.

Na deze inleiding (sorry dat dit wat lang is maar dit moest ik er wel bijzeggen hé) kom ik tot de uitleg van mijn vraagstelling.
Op een morgen kwam ze met een franstalige collega snuffelen in enkele kasten rond onze bureau, aangezien er geen enkele andere collega van mij aanwezig was, kwam ze bij mij terecht. Ze vroeg me of ik een bepaalde cataloog van verlichting in mijn bezit had, dit was zo en daarom kwam ze aan mijn bureau staan. Ze vroeg of ze dit boek mocht gebruiken waarop ik al lachend antwoordde dat ze dit wel mocht gebruiken maar niet misbruiken. Ze stond even te twijfelen (had ik de indruk) en dan stelde ze me de vraag of ik haar even kon helpen met een probleem, waarbij ik zo al plagend deed alsof ze me nogal veel vroeg. Hierop antwoordde ze direct zo van "ja maar nu dat ik jou EINDELIJK eens iets kan komen vragen om mij advies te geven". Zodoende heb ik haar dan geholpen en toen stond ze ongeveer een 30 à 40cm van mij waarbij we elkaar strak in de ogen bleven kijken (hoelang kan ik je niet zeggen maar het was zalig). We maakten dan toevallige een beetje lichamelijk contact bij het aantonen van zaken in de catalogus, bvb onze beide wijsvingers die secondenlang tegen elkaar aan wijsden, onze handen die kort tegen elkaar kwamen. Hierna ging ik verder met mijn advies waarbij ze dan steeds haar blik liet afdwalen naar mijn mond en dan terug naar mijn ogen (zeker wel drie maal na elkaar waarbij ze steeds even lang naar mijn mond als in mijn ogen keek). Hoe ze precies keek, kan ik je niet uitleggen hoor, hoe zou ze moeten kijken ? (een koortslip had ik die dag niet, ik denk toch niet dat er iets mis was met mijn mond).

Een aantal dagen nadien, stelde ik haar dan een vraag en ze speelde het plagen toch mee door direct al lachend neen te antwoorden. Ze heeft me dan geholpen hoor maar daarna is er niets noemenswaardig meer gebeurd. Het blijft steeds een spelletje van aantrekken en afstoten waarbij ik al schreef dat ik de ene dag de indruk heb dat ze me leuk vindt en de andere dag haar gewoon niets doe.

Ondertussen ben ik wel te weten gekomen dat ze vollop in een scheiding zit na een 8 jaar durende relatie. Dat ze veel problemen heeft met haar ex-man (vooral dan over het huis dat ze samen aan het bouwen waren). Ook heb ik vernomen dat ze een kindje heeft van 5 jaar oud. Verder ben ik niets meer te weten gekomen.

Hopelijk worden jullie hiermee iets wijzer.

Groetjes Franky.

Re: Re: Re: Re: Wat betekent dit ?

Jeetje Franky,

Waarom twijvel je nog???

Ze is smoorverliefd op je zekerste weten!!! Ze is verlegen maar wil heel graag in je beurt zij met je praten je zien. Alleen al als ze je ziet wordt ze blij. Ik kan het weten ik ben ook vrouwelijk, en echt uit alles blijkt dat ze je leuk vind.

Ik denk wel dat je weet je dat ze smoor op je is, maar jij lijkt me ook wat verlegen. Behalve verlegen hebben jullie nog iets gemeenschappelijks. Jij bent ook verliefd op haar

Kan het nog makkelijker? Jullie zijn verliefd op elkaar. Tja vervelend dat jullie allebij verlegen zijn. Toch moet jij de eerste stap zetten. Daar wacht ze op.

Ze geeft je (door iets van je te lenen en aan je te vragen) de kans op "de eerste stap" te zetten. Maar je hapt maar niet. Zie je dat dan niet, of ben je echt zo verlegen.

Op die momenten (wat je zegt)dat ze doet alsof ze je niet ziet staan of je niet leuk vind, heeft ze misschien te wijnig koffie gedroken of is ze in een slecht humeur of heeft ze het druk denkt ze aan andere zaken. Maar ze vind je (nogmaals) echt heel leuk.

Mijn advies aan jouw, zet die eerste stap. Maak een gesprekje met haar over haar (dus toon intressen in haar) en vraag haar uit.
Dat kun je doen op verschillende manieren. Je kunt zeggen dat je meer over haar wilt weten, dat je het fijn vind om met haar te praten of vraag haar of ze een keertje tijd heeft om iets leuks met haar te doen.
Als ze er dan onderuit probeert te komen met ik heb geen tijd ofso weet je dat ik ernaast zit en dat ze dan waarschijnlijk alleen maar vriendelijk probeert te zijn. Als dat zo is kun je haar vragen of ze jouw dan mee uit wilt vragen als ze wel tijd heeft.

Maar aangezien je erg verlegen bent (sorry als ik dat niet goed heb, voor mij kom je zo over) dan is er een wat veiligere manier om haar mee uit te vragen. Je kunt haar mnamelijk ook vragen wat ze ervan zou zeggen als je haar mee uit vraagt (hoe zou je reageren als ik je mee uit vraag).

Nog een adviesje "wees jezelf dan komt het goed"
Heel veel s6 je zult het niet nodig hebben ze is hotteldebottel op je


Je boft man! Ohw en nogmaals MSN IS HET HELEMAAL!!! Als je echt niet zo veel durf als je in haar buurt bent...vraag haar msn en vertel haar dan op die manier wat je voor haar voelt. En mens hoort nooit vaak genoeg hoe geweldig een ander hem/haar vind

Grtjs Caithlin
Hopelijk lees ik nog van!

Re: Re: Re: Re: Re: Wat betekent dit ?

Hé Caithje,

Onvoorstelbaar hoe jij weet dat ik:

1) ontzettend verlegen ben
2) smoorverliefd ben op mijn collega
3) ontzettend sterk hoop dat zij ook smoor is op mij

Ik ga je goede raad absoluut opvolgen en ben eens benieuwd of je ook voor de rest gelijk hebt.

Van zodra ik iets meer weet, zal ik het jou laten weten.

Groetjes,

Franky.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Wat betekent dit ?

Dag Franky,

Ten eerste is het niets dat je verhaal zo lang is. Hoe langer hoe beter, want hoe langer het is, hoe meer wij van de situatie weten en zo dus ook kunnen beoordelen.
Graag geef ik enkele reacties over je verhaal;

1. ik denk zeer sterk dat zij het ziet zitten met jou. Zij neemt het eerste initiatief. En bijvoorbeeld die vrije plaats naast je aan tafel en dat ze daar niet ging zitten dat is gewoon omdat ze niet te opdringerig wil overkomen en ook actie van jouw kant verwacht.

2. kan je eens haar persoonlijkheid beschrijven zoals jij die nu denkt. Dat maakt ook heel veel.

3. maar inderdaad; ik denk ook dat ze het ziet zitten met jou en dat die dagen waarop ze niets tegen je zegt gewoon dagen zijn waarop ze problemen heeft met haar ex-man… zo simpel is dat denk ik.

Hopelijk horen we nog van je,

Grts,

M C

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Wat betekent dit ?

Hé Caithlin en Mr Confused,

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Toch vraag ik me af waaruit jullie besluiten dat zij interesse heeft in mij? Ik zie dit niet echt, temeer daar mensen uit mijn directe omgeving niet zo positief reageerden als jullie.

Vandaag heb ik dan toch eens gewaagd om haar te gaan vragen of ze zin had in een koffie (zo kon ik testen of ze dit zou weigeren en wat haar excuus zou zijn). Na herhaalde pogingen want ze was nooit alleen aan haar bureau, ben ik er toch ingeslaagd om haar dit te gaan vragen.

Ze reageerde met "Neen, dank je"
Dus ik al schrik maar gelukkig vervolgde ze met "maar graag had ik een beker water verkregen" Daar voegde ze nog aan toe "Dit is heel lief van jou"

Nog geen vijf minuten later kwam een vrouwelijke collega aan haar hetzelfde vragen en toen wou ze wel koffie.

Waarom voel ik me nu zo slecht ? Ze zei nochtans dat dit lief was van mij en toch had ik geen goed gevoel ?

Ik twijfel sterk mede door een zeer slechte ervaring van vroeger en nochtans denken jullie dat ze hotteldebottel is op mij, toch zie ik hier geen duidelijke signalen. Ik zal waarschijnlijk een dikke sukkelaar zijn omdat ik dit niet zie maar willen jullie mij eens uitleggen welke signalen jullie zo duidelijk maken dat ze smoor is op mij ?

Oh ja Mister Confused, jou uitleggen hoe haar persoonlijkheid is volgens mij, vind ik zeer moeilijk daar we nog niet echt een persoonlijk gesprek hebben gehad. Ik denk wel dat ze zeer lief is, ze heeft een zachte stem. Ze is speels, ze plaagt mee met mij en ze kan haar mannetje wel staan. Voor de rest weet ik het zo niet echt.

Groetjes,

Franky.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Wat betekent dit ?

Heey Franky,

Echt goed van je dat je haar koffie aanbood! Maar met vrouwen weet je het nooit. Ze kunnen zo lekker onvoorspelbaar en verschillend reageren. Je kunt wel zeggen dat haar reactie positief was. Het klinkt wel een beetje alsof ze bezig was en dus geen tijd had voor koffie of voor jouw. Vandaar ook misschien dat ze vijf minuten daarna wel tijd had voor koffie. Het lag echt niet aan jouw en ze vond het echt heel erg lief van je!

Waarom wij denken dat ze helemaal hoteldebotel op je is...omdat:
- ze je in de gaten houd
- ze bij je wilt zijn (excursie met die opdracht)
- jullie elkaar aanraakte en elkaar lang aankeken
- ze tegenover jouw ander gedrag vertoont dan bij andere collega's
- ze je plaagd "jongens plagen, zoentjes vragen" (of plaagt ze andere mannelijke collega's ook?)

Lacht ze ook om jouw grapjes? Als dat zo is (ook al is je grap heel slecht) is het heel erg waarschijnlijk dat ze verliefd op je is.

Maar ik snap iets niet helemaal. Werken jullie op andere lokaties? Andere kantoren met alleen een gezamelijke koffiekamer of? En wat voor werk doen jullie eigenlijk, leuek excursies enz..?

Grtjs Keek
P.S. vind het echt leuk om op deze manier elkaars situaties te delen en te bespreken! En echt fijn dat je over mijn typfouten heen kijkt!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Wat betekent dit ?

Hoi Caithlin,

Inderdaad ze zijn zo onvoorspelbaar, waarom het zo moeilijk maken als het leven zo simpel kan zijn. Iedereen zal wel schrik hebben om afgewezen te worden en daarom houden ze hun gevoelens verborgen zeker.

Graag wou ik even reageren op jouw argumenten :

- de ende dag houdt ze me in de gaten, de andere dag weer niet (of toch veel minder).
- dat ze in mijn groep terecht kwam, was eerder toevallig.
- ok daar ga ik mee akkoord en kan ik niets tegen inbrengen.
- ze vertoont hetzelfde gedrag tov andere collega's (toch haar directe collega's). Ze geeft deze zelfs een kusje op de wang bij het begroeten terwijl ik het moet stellen met een handje
- Ok ze plaagt me maar ze doet dit misschien ook met andere mannelijke collega's, dit weet ik niet.

Ik heb nog geen grapjes kunnen vertellen aangezien we nog geen echt close gesprek hebben gehad. Slechts oppervlakkige en dan zeer korte.

We werken beiden op dezelfde verdieping dewelke bestaat uit één groot landschapskantoor. De verschillende afdelingen in dit landschapskantoor worden zowat van elkaar gescheiden door kasten. Zo is mijn afdeling gescheiden van haar afdeling door een rij kasten, we horen elkaar wel maar zien elkaar niet.
De koffieruimte is inderdaad afgelegen en daarvoor dien je een aantal gangen te doorkruisen. Ik kan wel zien wanneer ze van haar plaats weggaat maar kan moeilijk weten of ze nu naar het toilet gaat of om koffie (of iets anders).

We zijn werkzaam in de banksector, op de dienst agentschappen. Zij houdt zicht bezig met tekeningen en ontwerpen (dus het architecturale) en ik hou me bezig met de engineering (het technische aspect). Helaas komen we niet in contact met elkaar of heel zelden bvb als we elkaar tegenkomen in de gang om koffie te halen (hierbij tracht ik het lot een beetje te helpen maar zij maakt geen aanstalten om hetzelfde te doen, zie ook mijn vorige mails).

Ik ben stapel op haar maar durf niet goed, heb teveel schrik om me belachelijk te maken. Volgens mij maakt ze ook weinig aanstalten om mij te benaderen maar als ik me in haar plaats zou zetten, zou ze misschien hetzelfde van mij denken. Ik hoop dat mijn avontuur met de koffie haar misschien zal laten nadenken en dat er eens iets positiefs mag gebeuren waaruit ik duidelijk zou kunnen zien dat ze iets voor me voelt.

Groetjes,

Franky.

PS; ik vind het ook heel leuk om elkaars situaties te delen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Wat betekent dit ?

Hay Franky, (is dit trouwens je echte naam? =D)

Je zit in een zeer goede situatie! Niet denken dat ales verloren is, maar neen; alles staat nog open! Het is meestal zo dat je de handelingen van iemand anders verbloemt en er meer in ziet dan ze zijn, maar bij jou is het het omgekeerde... Ik ben het inderdaad eens met Caithlin; het zijn signalen!

Ivm koffieavontuur; bedoel je dat jij hoopt dat ze je achterna gaat als jij om koffie gaat in de koffieruimte?

Dus wat er nu te doen staat is volgens mij: niet overhaasten, maar dat doe je ook niet zoals ik lees dus dat is ok. Ten tweede stel dat dit onduidelijk gedoe voort blijft doen; gewoon op een losse ludieke manier een afspraak proberen te maken om eens uit gaan (film, ... je kiest maar wat; waar je jezelf goed bij voelt of laat haar misschien kiezen ~ voorstellen doen). Dit zei Caithlin ook al. En je moet niet bang zijn. Waarom zou je?? Heb je de indruk over haar gedrag nu dat ze licht gaat over gevoelens van anderen misschien?

Wat ik bedoelde met de vraag van: beschrijf haar persoonlijkheid eens. Ik weet dat je haar amper kent. Maar iedereen heeft van iedereen een beeld, ook al ken je hem/haar niet. Dit moet je in jouw geval wel ontdoen van de liefdesgevoelens die jij hebt voor haar...

Tot gouw,

MC

P.S. Het is inderdaad heel leerlijk en interessant om elkaar situaties uit te wisselen... We hebben daar veel aan denk ik?

1 2