Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
Wat betekend dit???

Hi allemaal,
Ik ben erg benieuwd of iemand weet wat het volgende betekend; in een werkoverleg in de kantine ging mijn collega niet recht tegenover mij zitten maar 1 stoel verder naar rechts. Dit voelde erg raar omdat ik meestal gewend ben dat iemand recht tegenover mij of liever nog naast mij gaat zitten, voelt veel beter. Ik kan er nergens iets over vinden dus misschien kan iemand mij helpen???
Rhana

Re: Wat betekend dit???

Hooj Rhana,

Ik snap wat je bedoeld.

Misschien wilde je collega niet met je praten? Of had hij je in eerste instantie niet zien zitten. Of misschien wilde hij naar iets kijken wat je vanaf die plek het best kon zien. Of misschien is dat zijn favo plekje.

Misschien kun je je het best afvragen, waarom jij zoiets zou doen. Misschien kon je er op die manier achter. Anders vraag je het hem een keertje...

Groetjes Linda

Re: Re: Wat betekend dit???

Bedankt voor je reactie,

"Misschien wilde je collega niet met je praten?"
Ja, zo voelde het ongeveer.
Het is alleen zo raar dat mijn collega juist graag iets met me wou bespreken, het was dus een afspraak. Die zithouding voelde niet fijn/kloppend, net zoals het gevoel dat je krijgt als iemand met z'n rug naar je toegekeerd zit...

Ben ook zeker van plan het te vragen als het nog een keer voorkomt...

Groetjes en nogmaals bedankt, Rhana

Re: Wat betekend dit???

Kan het niet zijn dat die collega verlegen was tegenover jou en daardoor niet rechtover jou durfde plaats te nemen?

Re: Re: Wat betekend dit???

recht tegenover is een nogal confronterende houding. misschien dacht je collega door een plaats naar rechts te gaan deze formele (en voor hem ongemakkelijke) houding te vermijden om informeler met je te kunnen praten.
Ben het met je eens dat naast je of aan de verticale kant van een tafel beter zou zijn geweest.

Grtz, Ben