Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
grote mond thuis, schuw bij andere mensen.

hey allemaal,

mijn broertje van 16 is te dik. Hij ondervindt hier geloof ik wel hinder van maar laat dit niet duidelijk merken.
Hij zit ergens mee maar ik weet niet wat. Hij heeft duidelijk een te lage eigenwaarde.
Hij laat zn haar heel lang groeien ook al is dat enorm lelijk bij hem. Hij heeft heel dik vettig haar.
Hij moest vandaag werken maar hij is de hele nacht wakker geweest. Hij doet niets anders dan eten, computeren, tv kijken en overdag slapen.
hij is altijd al lui geweest ook al wou die zelf deze vakantie werken. Er werd gezegd dat ze hem met de bus zouden ophalen, wij dachten allemaal dat het een klein busje was maar het bleek een speciaal ingehuurde reisbus te wezen voor al die jongeren die uit de buurt op dat bedrijf kwamen werken.
toen we de bus aan zagen komen vol jongeren van zijn leeftijd vonden wij(ik en mn moeder die mee waren) dit leuk voor hem we lachten er om dat hij er ook in moest. Je zag zijn gezicht daarentegen vertrekken, ik merkte duidelijk aan hem dat hij er tegenop zag om met al zn leeftijd genoten in de bus te stappen.
Hij zei toen ook nee ik ga niet en hij wou dus niet meer mee. hij is toen na wat geruzie toch mee gegaan. Mijn moeder heeft hem gebracht(!) omdat de bus inmiddels al was vertrokken. Die middag heeft mn moeder hem ook opgehaald.
De dag daarop wou die weer niet gaan maar toen is die met wat minder tegenstribbelen toch mee gegaan, ook weer met de auto en niet met de bus. Toen had hij weekend. Hij heeft thuis nogal een grote mond en peste mij dat ik lui was omdat ik geen werk had in het weekend. Maar ik pest hem ook weleens op zon manier.
Gisteren (maandag) moest ie weer. Hij wou nogmaals niet gaan maar mijn moeder heeft hem weer gebracht en opgehaald.
Vandaag moest ie weer werken, maar hij ligt nu in zn bed. De reden dat mijn moeder hem niet kon brengen vandaag is omdat ze dan te laat zou komen voor haar eigen werk (haar vakantie zit erop). Hij wist dit van te voren.
Hij is met andere mensen, met name vreemden, heel schuw en durft niet zoveel te praten en maakt moeilijk, bijna geen, contacten.
Hij heeft ook geen vrienden.
Thuis is die vrijwel het tegenovergestelde, hij ligt meestal op de bank tv te kijken. Bijna altijd als ik hem zie zit ie te kouwen en wat te eten zoals koek of chocola of soep.
Als hij honger heeft schreeuwt ie door t huis mam is t eten al klaar?! en als het onrustig is in huis schreeuwt ie HOU JE BEK IK WIL DIT ZIEN!. Hij is ook altijd in het bezit van de afstandsbediening en als mn vader er wat van zegt scheld ie hem uit.
Hij drinkt ook heel veel, hij komt dan ineens in beweging en schenkt zich een kan vol van 1 liter (je weet wel zon maatbeker) daar kwakt ie eerst onderin een laag van 100 milliliter ranja in ofzo en vervolgens schenkt ie hem vol met een liter water. Het lijkt ook wel of hij dit zo snel mogelijk probeert leeg te drinken en uiteindelijk vinden we die maatbeker terug in de bank die helemaal uitgezeten is door hem.
Hij kent ook bijna alle reclames uit zn hoofd als we bijvoorbeeld savonds tv kijken praat ie soms ineens een reclame na, of hij zingt mee met een bepaald stukje.
Verder neem hij bijna nooit initiatief, hij doet niets voor je, hij is mega eigenwijs, hij is niet dom, hij is lui en hij kan moeilijk contacten leggen.
Een verschil tussen mij en mn broertje is dat als ik me verveel dan ga ik klieren of word ik druk. Hij gaat achter de tv zitten eten of achter de computer brommers en autos kijken of speelt mijn games op de pc.

wat moeten we met hem, heeft hij hulp nodig ? een training ? of moet hij strenger worden aangepakt (mijn ouders daar loop je zo overheen, ik zeg bijvoorbeeld tegen mn moeder van je moet hem niet meer brengen zegt ze ach nee hij houdt niet van die bus dus ik breng hem wel even, en mijn moeder is een beetje de baas over mn vader. Als mn vader boos wordt neemt mn moeder ons in bescherming terwijl dat niet eens hoeft. Mijn moeder wordt ook altijd boos op mij als ik iets over zijn gedrag zeg, dan vindt ze dat ik hem niet meer mag pesten.)
wat vinden jullie hiervan ? dit is toch niet normaal ofzo

ohw jah, nog iets over mn broertje. Als we bijvoorbeeld op familiebezoek zijn, of ergens met andere mensen erbij dan verstopt ie zich altijd een beetje achter mij bijvoorbeeld loop ik naar binnen gaat hij achter me lopen en hij zegt geen woord. Hij maakt zich niet klein ofzo maar je kan aan zn ogen zien hoe schuw die is op zon moment.

njah ik baal hier goed van graag jullie mening hierover