Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
Emotionele kleuren

Hey iedereen

Ik las net dat iedereen emoties een kleur geeft in hun hoofd. Een mooie kleur voor fijne ervaringen, een lelijke voor onprettige ervaringen.
Ik geloof dat ik dit niet heb :s ik vind het ook heel moeilijk om te bepalen wat ik nou echt leuk vind. Als ik aan blij denk zie ik ook neit echt een kleur, maar het woord voor me.
Hebben meer mensen dit ? betekent dit een soort van emotioneel mongolide ? Of hebben misschien alleen vrouwen dit ..

groetjes koen!

Re: Emotionele kleuren

He Koen.
Hoezo emotioneel mongolide??? ik denk niet dat je dat bent.
als ik denk aan blij zie ik ook geen kleur voor me hoor, alleen voel ik in mijn buik hoe blij voelt. kwaad kan ik niet zo goed uit het niets voelen, ik ben ook niet zo snel kwaad.
maar over kleuren en emoties zijn heel veel boeken geschreven en ik denk dat je op internet ook wel het een en ander erover kunt vinden.
maar wat wil je nou precies weten? ik snp niet zo goed waarom je jezelf emotioneel mongolide vind :)
liefs fieke

Re: Re: Emotionele kleuren

Klinkt een beetje zweverig dat je een kleur moet zien als je iets voelt ofzo. Ik vind zelf de theorie van de favoriete kleur meer passend. vind je bijvoorbeeld rood de aantrekkelijkste kleur, heb je waarschijnlijk veel temperament.
Zie zelf ook nooit kleuren bij een gevoel hoor, alleen als iets pijn doet :)

maak je er niet druk om, je bent zeker niet moncholide!

Gr Benjamin