Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
bekenden in gang tegenkomen

Dag allemaal.

Ik heb een vraag over het gedrag van een bekende.

Je hebt weleens als je in een gang loopt bijvoorbeeld dat mensen die je tegenkomt ineens spontaan beginnen te fluiten, of dat ze ineens met hun vingers gaan knippen, of met hun hand tegen hun benen slaan tijdens het lopen.
Ik denk dat dit een vorm van afleiding is voor de hersenen.
Dit fenomeen komt voor als je ze tegen komt maar niet elkaar groet, of vlak nadat je de andere groet.
Ik denk de de persoon zich ongemakkelijk voelt, ikzelf voel ook een soort van ongemakkelijkheid.

kent iemand dit, of kan dit misschien beter uitleggen ik hoor het graag want ik snap namelijk niet hoe je moet reageren in zulke momenten.

Re: bekenden in gang tegenkomen

He Rick.
Wat grappig! volgensmij heb je gelijk, ik heb het nog nergens gelezen ofzo, maar nu je het zegt zou het best wel kunnen kloppen! ik zou in zo'n ongemakkelijke situatie gewoon doorlopen, je komt elkaar namelijk tegen, je zegt allebei geen hallo, en om dan ineens toch nog hallo te gaan zeggen of een ongemakkelijk praatje aan te knopen lijkt me niet zo prettig, je kunt natuurlijk hooguit die gene aankijken knikken met je hoofd en glimlachen en dan weer doorlopen.
liefs fieke

Re: bekenden in gang tegenkomen

He Rick,

Nooit zo over na gedacht maar nu je het zegt, heel erg herkenbaar zelfs. Het is volgens mij een vorm van onzekerheid, je bent onzeker over je gedrag en wilt de anders aandacht (soort van paniekreactie) richten op je handen (knippen, tegen je been slaan). Heb dit zelf ook regelmatig en sta er elke keer weer verbaasd van waarom ik het eigenlijk doe en hoe stom het over moet komen..

Goed topic!

Gr. Benjamin, laat ff weten als je er meer vanaf weet.