Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
1 2 3
Author
Comment
verlegen of geen interesse??

Hey mensen,

Vraagje..ik werk samen met bijna alleen maar mannen.
Nu zit er altijd wel eentje tussen die even net iets meer doet dan de anderen toch:-)

Nu merk ik aan mezelf dat ik een bepaalde collega wel erg interessant vind alleen tja nu komt de vraag..hoe kan ik merken aan subtiele signalen of hij dezelfde interesse heeft?

Als ik bij hem kom kijkt hij me amper aan, praat nauwelijks tegen me en of als hij praat en iets verteld kijkt hij me niet aan. Als ik bij zijn collega's zit (op dezelfde kamer) dan draait ie zich wel om, om te kijken en te praten dan kijkt hij me wel aan??

als ik hem op de gang tegenkom kijkt hij me wel aan en zegt gedag (ogen zijn de spiegels van de ziel is mij wel eens verteld en dus kan je hier ook al veel dingen uit opmerken). hij kijkt me dan ook zeer verlegen aan.

Wat ik niet begrijp is, hij probeerd aandacht te zoeken van me (plagen door geintjes etc.) maar als ik wat aan hem vraag, bij hem ga zitten ofzo dan kijkt hij me niet aan maar praat wel tegen me. hij zit op dat moment bijna met zijn hoofd in de computer!

MMM mannen zijn echt rare wezens maar je kan toch ook echt niet zonder ze:-))

Wat moet ik er nu van denken van zijn signalen??

Re: verlegen of geen interesse??

hij is enorm verlegen lijkt me, ik ken het ook wel. Hij zoekt aandacht (op waarschijnlijk positieve manier) door die geintjes, maar tegelijkertijd weet hij niet hoe hij moet handelen als hij 1 op 1 met jouw is. Daarom kykt hij een een groepje jouw wel aan, hij voelt zich op dat moment sterker in zijn schoenen staan en wilt niet tenietdoen aan de andere collega's (dus dat zij zeg maar meer aandacht krygen dan hem van jouw)

ik hoop dat ik een beetje in de goeie richting zit
ik ben ook nog maar 17

Re: verlegen of geen interesse??

Hi,

Lijkt me inderdaad een verlegen figuur. Is heel lastig voor hem want het lijkt er inderdaad op dat hij zich niet voor kan stellen dat jij in hem geintresseerd bent. vandaar dat verlegen en rare gedrag. Dat hij bijna tegen zijn scherm aan zit betekent al snel iets van: Wat moet ik hiermee, hopelijk gaat ze snel weg want ik weet me geen houding te geven..
Een situatie waarbij je zelf toch de eerste stappen zult moeten nemen lijkt mij. Kunst is hierbij dat je dit heel rustig opbouwd. Vraag hem bijvoorbeeld niet in een keer om mee uit eten te gaan want dat kan hij waarschijnlijk helemaaaaaal niet overzien.
Mijn mening (hoeft dus niet de goede te zijn) is dat je een situatie moet creeren waarin hij zichzelf sterk voelt. Ga bijvoorbeeld na wat zijn hobbies of passies zijn en vraag hem (op een goed moment) hier gewoon een aantal dingetjes over. Hij zal hier in het begin nog wel even moeite mee hebben omdat jij het vraagt. Kunst is dan dus om werkelijke interesse te tonen zodat hij zich sterk voelt. Vraag hem alles wat in je opkomt, asking questions make people like you.

Ben heel benieuwd hoe je verhaal verder loopt, hou me op de hoogte als je wilt!

Gr. Benjamin

Re: Re: verlegen of geen interesse??

hey mensen..

hier weer even een kleine "update":-)

De situatie speekt nog steeds en ik heb nog steeds geen actie ondernomen. Dit komt vooral omdat ik nog steeds?! aan het peilen ben of hij nu geinteresseerd is ja of de nee. dat is zo moeilijk te peilen bij iemand die verlegen is.

Zoals gister bijvoorbeeld stond ik met zijn (mannelijke) collega te kletsen en hij draait zich om en luisterd en praatte mee. Dus ik zat als ware recht tegenover hem:-)
Hij zat naar me te kijken en keek me aan. Dus ineen keer draaide ik me hoofd naar hem aan en keek hem "diep in zijn ogen" aan.
Hij keek even terug:-)), MAAR sloeg zijn ogen naar beneden.???

Toen wist ik het niet meer en ben ik onder het gesprek weggelopen. (zijn ze inmiddels wel gewend van me hehehe!!) Dit doe ik omdat ik anders super rood word en zwaar verlegen dan kom ik niet meer uit mijn woorden en stamel ik maar wat vandaar dus die actie!:-))

Maarr?? Nu weet ik het nog niet! Het is zo moeilijk te peilen met hem *zucht* zijn er nog mannen aanwezig die het mij kunnen vertellen??
Ben benieuwd!!:-)

Re: Re: Re: verlegen of geen interesse??

Volgens mij is niet alleen die jongen een beetje verlegen maar zijn jullie het allbei een beetje. geeft helemaal niets maar maakt het er dus niet makkelijker op! Probeer deze barriere te overwinnen en knoop gewoon eens wat vaker een sociaal praatje met hem aan zonder dat er veel mensen in de buurt zijn. Zodra je elkaar wat beter leert kennen en wat raakvlakken (heel belangrijk) creeert, kun je dus verdere stapjes maken.
Hoop echt voor je dat het wat wordt want het klinkt wel goed, die beginnende spanning tussen jullie!
Keep me informed!

Benjamin

Re: Re: Re: Re: verlegen of geen interesse??

Dus je denkt dat hij mij wel leuk vind dan?

Re: Re: Re: Re: Re: verlegen of geen interesse??

Ik lees meer redenen om aan te nemen dat hij je wel leuk vindt dan dat hij je niet leuk vindt. zit natuurlijk wel een verschil in interesse en tot over de oren verliefd zijn..

Geef het een kans en ga ervoor!!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: verlegen of geen interesse??

ik vermoed dat hij niet tot over zijn oren verliefd is op mij ik zou niet weten waaraan ik dat zou moeten herkennen en of zien??

Hij praat niet eens tegen me. als ie me ziet kijkt ie snel omlaag etc.

dat zijn toch niet echt aanwijzingen om tot over je oren verliefd te zijn op iemand lijkt me?

Hoe denk jij hier over?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: verlegen of geen interesse??

Weer even een update:-)

Ik was daarstraks samen met zijn collega op zijn kamer. (we moesten iets mededelen) Die collega stond voor zijn neus en "hij" deed echt moeite om dusver voorover te buigen om mij te zien.

Ik weet nu niet wat ik hiervan moet denken???
Mannen hulp gevraagt!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: verlegen of geen interesse??

Ik kan idd niet beoordelen of hij gek op je is. duidelijk is dat jij dat wel op hem bent.

Enige optie om er duidelijkheid aan te geven....handelen!!! Er zijn zeker als collega's onder elkaar duizend en een redenen te verzinnen om een gesprekje te beginnen. heb je al een paar keer een gesprekje gehad met hem.. laat dan merken dat je zijn gezelschap erg waardeert en vraag hem eens om samen te lunchen of een van de andere tientallen manieren om samen te zijn....

Je kunt jezelf voor de keuze zetten: langer blijven tobben en blijven speculeren of handelen en binnen een paar dagen duidelijkheid hebben met misschien wel hele leuke afspraakjes in je agenda!!!

GO!!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: verlegen of geen interesse??

*zucht* dat is het probleem juist...heb al vanalles geprobeerd:-(

** Bij hem gaan zitten terwijl er geen andere collega's waren! en met hem zitten kletsen over wat voor soort werk hij doet (waardering geven vinden mannen erg belangrijk) hij zat met zijn hoofd in de computer geplakt en keek me niet aan en dat terwijl ik tegen hem aan zat als ware!

**vlak voor mijn vakantie (ongeveer 2 wek. geleden) begon hij zelf te praten tegen me over zijn dochters en over kermis enzo. dus een klein gesprekje met hem gehad

**Gesprek over zijn fiets begonnen (houd van fietsen en motoren) dus over motoren gesprken en fietsen

**Paar weken geleden waren we ook even alleen en hij had erge koude handen waarop ik zei of het wel ging etc. (verzorgend naar hem toe)

**Ben paar keer (voor hem en vanwege hem!) mee gaan lunchen met hem en zijn collega's.
Kijkt me dan niet aan en praat niet tegen me. Ben ook een keer expres! tegenover hem gaan zitten maar hij keek alleen maar naar beneden en durfde me niet aan te kijken ofzo?

**tijdens een andere keer lunchen zorgde ik ervoor dat er niemand naast me kwam zitten dus zat alsware te wachten wanneer hij kwam. Ging ie alsnog tegenover me zitten en keek me weer niet aan maar het lijkt wel alsof ie heel erg verlegen deed ofzo.

**Ene keer doet ie net alsof ie me niet ziet en of hoord (plaagt me wel ondertussen), andere keer kijkt ie me aan als ik het niet zie (zie het wel maar dat hoeft hij niet te weten hehe) en praat ie tegen me en lacht ie tegen me en doet zeer aardig.

ik kan hier geen peil op trekken hoor wat ik er nu van moet denken wat ie van me vind??

1 2 3