Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
vriendschap/liefde?

Hoi,

Even een vraagje, want ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet.
Het ligt een beetje gecompliceerd dus ik zal het even kort de situatie proberen te schetsen. We kennen elkaar al jaren en zijn al jaren goede vrienden. Zo’n vijf jaar terug hebben we wat gedate en gezoend, maar daar is al snel en onduidelijk een eind aan gekomen toen hij na de vakantie opeens een vriendin had. Ik heb hem toen uit mijn hoofd gezet en we zijn goede vrienden gebleven. Ook ik kreeg een vriend. Op een gegeven moment ging zijn relatie uit en niet veel later de mijne ook.
We kunnen het nog heel goed met elkaar vinden, maar elke keer als we elkaar zien is er een bepaalde spanning. Na dat een keer ter sprake gebracht te hebben (het was toen wel vrij recentelijk uit met mijn vriend), bleek dat hij toch liever vrienden wilde blijven. Inmiddels alweer een jaar later spreken we elkaar regelmatig via de mail en zien we elkaar af en toe (allebei studeren, ver van elkaar).
Tijdens de laatste ontmoeting was er zo’n oogcontact en glimlach dat ik even niet meer wist hoe of wat. Ook bij het eerste weerzien en het afscheid leek hij wel net iets langer vast te houden en gaf hij een extra omhelzing. Wat wil hij nu? Ben ik me nu dingen aan het inbeelden of wil hij meer dan vriendschap?

groeten,
Polly

Re: vriendschap/liefde?

Tja, daar kun je weinig van zeggen. enige optie is om het zelf aan hem te vragen. vergt wel wat durf maar je wilt ook niet een poos in onzekerheid zitten.
Uit je verhaal blijkt dat hij je wel leuk vindt en misschien wel ziet zitten maar niet voor een (lange) relatie. Tenminste, zoals het overkomt zoals je het beschrijft.

Gr. Benjamin