Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
verwarring

Hoewel ik de vraag al eens in een compleet ander forum heb gedropt, doe ik het ook even op deze plek;

Vorig jaar kwam ik een ex-vriend van mij tegen in een winkel. Ik was daar met mijn huidige partner, met wie ik al langer dan 16 jaar een vaste relatie heb.
Ik had de aanwezigheid van mijn 'ex' pas door toen mijn vriend door hem werd aangesproken (we kennen elkaar alle 3 vanuit het verleden.)Pas nadat het contact met mijn vriend was gelegd, sprak mijn 'ex' mij aan en vroeg mij hoe het met mij ging. 'Heel goed' antwoordde ik naar waarheid. Vervolgens kaatste ik de vraag terug en vroeg op mijn beurt hoe het met hem ging.
Het antwoord verliep zo: Hij sloeg zijn oogleden neer, liet zijn hoofd hangen en zuchtte en knikte wat.
**Ik vertaalde dat als; Hij vind dat hij moet ZEGGEN dat het goed met hem gaat, maar het is niet zo. ->Het raakte mij nogal en ik voelde me schuldig en voelde medelijden voor hem.**
Er viel een korte stilte, die ik verbrak door te zeggen dat ik bezig was mijn motorrijbewijs te halen. Terwijl ik dat vertelde draaide mijn ex zich naar mij toe, maakte (zo denk ik??) spiegelbewegingen, leek het oprecht fijn te vinden mij weer eens te zien...

Nu lees ik op de site van 'lichaamstaal' dat mensen die naar de grond kijken gevoelsmensen zijn -> Alsof hij wilde analyseren wat mijn vraag met hem deed.

Ik weet hier geen raad mee, omdat ik niet kan plaatsen wat ik er van moet denken. Kan iemand mij iets verder helpen?

Re: verwarring

hoi lady j.
wat vond jij ervan om je ex na 16 jaar weer tegen te komen? hij bracht jou in verwarring met zijn gedrag.
hij leek het oprecht fijn te vinden jou weer te zien, maar het ging waarschijnlijk niet zo goed met hem. dat komt echter niet door jou, het is al 16 jaar uit, of voel je je schuldig over dat feit, denk je dat het daarom slecht met hem gaat?
mis je hem?
wil je weer contact? of juist niet?
vraag jezelf eens af waarom het zoveel met je deed.
liefs fieke

Re: verwarring

Het deed zoveel met me omdat:
-Totaal verrast was.
-Ik het op zich fijn vond hem weer eens te zien (begrijp me goed; MEER niet..)
-Ik als mens aan anderen het allerbeste toewens. Ik vind het erg als het niet goed gaat met anderen.
-Hoewel ik er zelf als 'ter plekke bevroren' bij stond, kon ik aan zijn lichaamstaal zien dat hij het ook fijn vond om mij weer te zien en dat zijn contact er op gericht was er op dat moment 'meer uit te halen'. (Door contact met andere mensen ter plekke is het niet zover gekomen.) Ook dat verraste me.