Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
Waarom doet ze zo vreemd?

Oké dit kan een lang verhaal worden, maar ik word hier niet helemaal wijs uit.

Ik heb een meisje leren kennen op het werk. We hebben veel lol gehad en al langzaam aan ging het van flirten naar versieren. Ze nodigde me uit bij haar thuis en van het één kwam het ander... waarop we met elkaar naar bed zijn geweest.

Sindsdien doet ze erg afstandelijk. Ik heb haar gevraagd of ze ergens spijt van heeft, maar ze zegt van niet. Ondertussen ben ik geen blik waardig, bellen/sms-en we niet meer, praat ze juist over andere jongens waar ik het kan horen en staat ze met haar rug naar me toe in de pauzes. Voorheen was dit dus precies het tegenovergestelde.

Het is niet dat ik gevoelens voor haar heb, maar ik hoopte dat we gewoon normaal verder konden gaan. Is er een verklaring voor waarom ze dit doet? Wil ze me jaloers maken of is ze gewoon uitgekeken op me?

Re: Waarom doet ze zo vreemd?

Hoi Frenk, dit is een lastige casus. De lengte van het verhaal valt wel mee en daarom is het wat lastiger om een goede tip te geven.
Wat zou kunnen is dat het meisje "hard to get" speelt. Het zou echter net zo goed kunnen dat je, in haar ogen, inderdaad geen blik waardig bent.
Waar veel moed voor nodig is, maar wat meestal wel duidelijkheid schaft is dat, wanneer ze weer met haar rug naar je toe staat, je haar bij haar schouder pakt en draait en zegt: "ik vind het erg vervelend dat je met je rug naar mij toestaat."
Dan is het aan haar om te reageren. Als je direct antwoord vewacht, kun je een antwoord verwachten met veel emotie. Misschien is het beter om direct weg te lopen na je mededeling. Dan heeft zij iets meer bedenktijd.
Ik heb het voorrecht gehad nooit in jouw situatie verzeild geraakt te zijn. Dus je hebt wel veel moed nodig om het te proberen. Laat even weten hoe he is afgelopen. Daar leren we allemaal van.

Re: Re: Waarom doet ze zo vreemd?

Hoi, bedankt voor je reactie :). Ik heb gewacht met reageren tot ik meer duidelijkheid had.

Haar hints waren in ieder geval duidelijk: doen alsof ik niet besta. Ik heb haar onlangs mogen spreken (ze belde) en toen zei zij dat ze van niets wist, zich er niet van bewust was, et cetera.

Nou prima dan, nu is het gedoe in ieder geval uit de wereld. Toch heb ik het idee dat ze achteraf de aandacht mistte en zich nu bedacht heeft (waarom zou ze anders bellen en zo moeilijk doen).

Re: Re: Re: Waarom doet ze zo vreemd?

Overigens nog een klein detail: toen ik haar confronteerde met haar gedrag probeerde ze de boel om te draaien (dus ik negeerde haar, et cetera). Ik weet niet wat dat te zeggen heeft,

Re: Re: Re: Re: Waarom doet ze zo vreemd?

Hoi,

vaak is het zo, dat mensen iets doen, waar ze geen spijt van hebben, maar waar ze wel hun bedenkingen bij hebben. Vaak onbewust. Dat wil zeggen dat wat jullie deden haar misschien niet stoort, maar ze had iets anders verwacht.

Menselijke hormonen, en het oerinstinct leren ons om trachten iemand te bevruchten of om bevrucht te geraken, in haar geval. Jullie hebben een hele tijd geflirt, dan seks gehad, en dat was voor haar misschien, ook al vindt ze je aardig, genoeg. Langs de andere kant, zoals jij al zei (dat je er geen relatie mee wenst, maar je er wel mee sliep), is het voor sommige vrouwen zeer confronterend als ze merken dat je eigenlijk niks meer wou. Misschien wou zij dat wel. Is het nog niet bij je opgevallen, dat alhoewel jij er niks meer in zag, zij dat misschien wel deed... Dat kan haar gedrag voor een deel verklaren.
Het feit dat ze alles ontkent, kan te maken hebben met het feit dat ze dat onbewust deed.

Je moet steeds aan de gevolgen denken voor je iets doet. Seks is iets intiems, het geeft je helemaal bloot, een relatie is na een seks, zelfs niet na een kus, nog hetzelfde. Jullie band verandert. Soms verstevigt het de band, soms net niet. Bij jullie gebeurde volgens mij het tweede. Het oerinstint zegt:

Een man is minder kieskeurig, hij heeft genoeg zaad te "verspreiden". Een vrouw heeft slechts één eitje per maand, zij is kieskeuriger. Misschien betekende het voor haar net iets meer als voor jou.

Een oproep aan alle flirtgrage mannen:
Denk na voor je naar bed gaat met iemand. Hoe denkt hij/zij erover? Heeft dit gevolgen? Wat voor een gevolgen.

Unue pensu, tiam faru! (think first, then act)

D-ro Lingvisto