Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
Zijn alle gevoelens in liefde geoorloofd?????

Even een vraagje voor de mannen of vrouwen die verstand hebben van dit soort zaken. Als je als vrouw een relatie heb, maar je toch gevoelens koestert voor een andere man en hij dat weet. Er hangt iets tussen de man en de vrouw maar de man zal niets zeggen daarover. Maar het wordt steeds heftiger alleen gaan beiden niet over tot daadwerkelijke actie. Dan krijgt de man ook een relatie en de vrouw raakt in paniek dus ze geeft zichzelf helemaal bloot qua gevoelens voor die man. Die man zijn relatie raakt uit en hij zoekt weer toenadering. Inmiddels probeert die vrouw afstand te creeren want ze gaat kapot aan die gevoelens voor die andere man terwijl ze ook van haar relatie houdt. Ze minimaliseert het contact met die andere man. Hij ziet haar echter soms wel en dat zegt hij dat ze voor haarzelf moet kiezen en niet voor hem of voor haar vriend. En dat hij haar niet wil veroveren??? Speelt die man een spelletje met haar of heeft hij echt gevoelens voor haar???? Wat doet een man als hij weet dat een vrouw een relatie heeft en toch gevoelens voor hem als tweede man koestert. Ga je proberen die vrouw te veroveren of houdt je afstand als je om haar geeft??? Of kan de emotie zo sterk zijn in liefde dat alles geoorloofd is????

Re: Zijn alle gevoelens in liefde geoorloofd?????

Hallo Desie,

Ik weet niet of je heel erg verlegen zit om een reactie dus reageer ik maar. De man/vrouw zal er misschien goed aan doen om naar de lichaamstaal te kijken wanneer ze elkaar weer zien. Je kunt er dan misschien achter komen of hij of zij een spel speelt, of niet. Ik denk dat degene die het initiatief neemt, de lichaamstaal van de ander het beste kan analyzeren.
Bijvoorbeeld:
Als de vrouw initiatief neemt, kan ze een beetje overdreven naar de man gaan hangen. Proberen in de intieme zone te komen. Je kunt op deze site misschien wat vinden over flirten en liefde. Probeer objectief zijn reactie te analyzeren. Was het defensief, of niet. Natuurlijk is de vrouw bevooroordeeld omdat ze vanuit haar perspectief kijkt.
Of het geoorloofd is of niet, dat zal je voor jezelf moeten bepalen. Wanneer de vrouw een reactie bijde man probeert te ontlokken, speelt ze in weze een spelletje. De man weet echter niet dat zij "een spelletje" speelt.
Immers, als ze flirt en hij reageert niet-defensief, weet ze dat, wat hem betreft hij (op dat moment) naar meer verlangt.
Reageert hij wel defensief, dan weet ze dat hij (op dat moment) niet verder wil.
Het kan natuurlijk zo zijn dat hij geen initiatief van de vrouw verwachtte en daarom defensief reageert.

Ze zal voor haarzelf moeten bepalen of het geoorloofd is of niet. Het is het beste als de vrouw eerst weet wat ze wil (en dat is soms moeilijk voor een vrouw ). Wil ze meer van hem, moet ze gaan flirten. Wil ze minder, moet ze (extra) defensief handelen als hij "iets" probeert.

Succes en laat ons weten wat je hebt gedaan (of juist niet hebt gedaan) en hoe het afliep. Daar leren wij weer een beetje van.

Re: Zijn alle gevoelens in liefde geoorloofd?????

Mijn eerste gedachte is dat het complex is. Erbij komt de neiging om te vragen of de "je" vorm of "die man en die vrouw" van schrijven vervangen kan worden door "ik". Dat communiceert directer en zegt ook wat van verantwoordelijkheid nemen. Nu lijkt er verantwoordelijkheid genomen te worden voor andere mensen en dat zou ik niet doen.