Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
Touch

hoi

ik heb een nieuwe collega (vrouw) sinds 4 weken en het klikt met haar.

Hoewel we niet constant met elkaar bezig zijn, het is druk op het werk, kletsen
we af en toe en ik voel me aangetrokken tot haar. (cliché natuurlijk)

deze week merkte ik op dat ze bij het weggaan, terwijl ik nog aan het werk was, mij aanraakte op de schouder, terwijl ze gedag zei. Vanavond in de kroeg, ook toen ze weg ging (er was nog een collega bij) raakte ze me weer aan (ook schouder) toen ze weer wegging.

Ik weet totaal niet wat ze van mij vind, maar wat betekend zo'n aanraking nou?
Is dat vriendschappelijk? Ze doet het niet bij anderen. Of is dit gewoon "wishfull thinking"?

Ik weet niet of het belangrijk kan zijn, maar ze heeft een vriendje en ik een
vriendin, dus we weten van elkaar dat we 'bezet' zijn. Dus de kans is groot dat het juist helemaal niets betekend.

Ook al vind ik haar leuk en een mooie verschijning, ik heb er nooit echt over
nagedacht, tot nu. Ook nadat ik op deze site toch een heleboel dingen heb gelezen over lichaamstaal.

is het normaal om iemand zomaar aan te raken als groet op de schouder na 4
weken?

wie vind hier wat van?

Re: Touch

OP deze site heb ik ergens gelezen dat een voorzichtige aanraking op de schouder tot meer kan leiden. Het ligt er alleen aan hoe jij reageert. Als jij ook haar begint aan te raken bij begroeting, kan dat tot "problemen/iets moois" leiden. Negeer je het, dan niet. Wordt het steeds "erger" terwijl je het negeert, dan moet je er in de ik-boodschap iets van zeggen. " naam-van-de-mevrouw, ik vind het vervelend als jij mij aanraakt bij het weggaan. Het begon vriendschappelijk op de schouder, nou raak je me al (op de borst) aan."

Re: Re: Touch

Dank Thomas, voor je reactie.

Het is denk ik inderdaad zo, dat ik het zelf kan sturen, van mijn kant dan.

Vandaag deed ze het trouwens weer, hetzij wat sneller en vluchtiger. Ze had haast geloof ik.
Ze plaagt me trouwens ook best veel, maar niet vervelend. Al doet ze dat wel bij iedereen. Ik plaag uiteraard terug.

Ik ben in iedergeval niet van plan om er op in te gaan, als zij 'iets' zou willen. Hoewel ik wel een beetje een dubbel gevoel heb (ze is echt leuk), vind ik het ook een beetje slap van mezelf als ik door de 1e de beste flirt ineens van de kaart word gebracht. Als het aanraken dan ook door zal gaan, dan zal ik daar wat van zeggen. Als het gewoon vriendschappelijk bedoeld is, dan niet. Daar moet ik nu nog even achter zien te komen....



wat kan er toch een verschil zitten tussen gevoel en verstand....