Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
woede razernij

ik ben iemand die heel rustig blijft,en wat andere mensen zeggen en over mij denken,het is zo.alleen bij mijn kleine geliedfe van haar kan ik weinig hebben,ik ga volledig uit mijn dak.ik zie hoor denk niet meer,helaaas.ik loop altijd rond met het idee,ze verlaat mij,bedriegd mij,ze houd dingen achter,enz.
een ramp voor mij ,maar ook voor haar.heeft iemand het wel eens meegemaakt,of weet iemand hoe je het makkelijk op kan lossen.
harm

Re: woede razernij

Dit probleem valt niet makkelijk op te lossen, dat kan ik je nu al vertellen. Een oplossing kan ik je helaas ook niet geven. Misschien kan ik je wel op weg helpen door een aantal (eventuele) oorzaken aan je voor te leggen.

Je geliefde is een persoon die dichter bij jou staat dan de meeste mensen, je kunt dus ook meer emoties bij haar kwijt omdat je jezelf bij haar vertrouwd voelt. Het is dus "makkelijker" om tegen haar zomaar uit te varen, dan tegen b.v. een collega.

Je geliefde is iemand waar je jezelf aan hecht, wat logisch is natuurlijk. Maar aan de andere kant, misschien wel JUIST door het TEVEEL aan haar hechten, ben je bang dat je haar kwijt raakt. Misschien laat je haar ook niet vrij om dingen te doen die ze wil, maar dit zul jij beter weten dan ik. Maar mocht dit het geval zijn, dan kan het zeker escaleren doordat jullie elkaar de vrijheid niet geven.

Vrijheid en vertrouwen zijn in mijn ogen twee fundamentele dingen in een relatie. Het een valt met het ander. In welke volgorde dan ook.

Ik kan wel proberen een paar tips te geven, maar ik ben ook geen exprert in dit gebied:

- Probeer zo min mogelijk achterdocht te hebben. Door steeds haar te verwijten dat ze je bedriegt, kan ze misschien op den duur denken: "Het maakt toch niet uit of ik het wel of niet doe, hij denkt het toch al, dus wat maakt het uit."

- Creeer een kleine afstand tussen elkaar (b.v. een weekje dingen te doen waar ieder voor zich zin in heeft)dit zorgt ervoor dat ten eerste het vertrouwen weer terugkomt (het gevoel van controle dat men dicht op elkaars lip zit is er dan minder)maar op deze manier gunnen jullie elkaar ook een stukje vrijheid.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Nogmaals, ik ben geen expert en ik zeg ook alleen hoe ik het zie maar ik zou zelf echt deze twee dingen ter harte nemen: VRIJHEID en VERTROUWEN.

Zoals het nu gaat, net zoals je zelf al aangeeft, schiet het niet op. En in het ergste geval, mocht je haar vrij laten in de dingen die ze wil doen en ze beschaamt deze, dan was ze het toch niet waard.

Ik wens je veel succes in ieder geval.

Re: woede razernij

hoi ,
ik weet precies hoe je je voelt ! heb vorige week nog tegen mijn vriend gezegd dat ik zijn huis in de fik zou steken , ( en ik meende het ook )hij maakte het uit over de telefoon , heel onverwachts, ik ben zo bang om hem kwijt te raken , en uitgerekend hij maakt het uit ! ik ging helemaal uit me dak , nu is het weer goed tussen ons, maar hij is heel bang dat ik nog een keer controle verlies ,en zijn werk opbel ,
ook ben ik heel bang dat hij vreemdgaat, tegen me liegt ,een spelletje met me speelt, ik word er gek van ! vertrouw niemand meer( mannen ) heb een rot ex verleden daar zal het wel mee te maken hebben,maar ik zit er de hele dag mee in me hoofd ?
hoe ga jij er mee om ? en hoe gaat jou vriendin ermee om ? ik wil mijn vriend echt niet kwijt ,maar nu om eerlijk te zijn kan ik er ook niet van genieten ,