Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
Iemand die alles beter moet doen dan jouw

Hey allemaal,

hebben jullie het weleens gehad dat er iemand is die alles beter moet doen dan jouw. En dat diegene ook nog eens iemand is waarmee je veel mee omgaat. Bijvoorbeeld, je moet een opdracht doen in de klas. En diegene probeert er de hele tijd in uit te blinken, waardoor jij net iets dommer als hem/haar lijkt.
Of je loopt samen door de gang, en hij loopt net ietsje voor jouw. Of je fietst samen naar huis, en hij moet net ietsje sneller fietsen als jouw. Of je gaat in de klas zitten naast elkaar, en hij moet altijd naast het raam zitten (hij zorgt er dan voor dat hij er net ietsje eerder is).
Kennen jullie dit verschijnsel? En waarom doen mensen dit?
Ik persoonlijk erger me er de tering aan. En heb besloten niet meer met hem om te gaan.

mvg

Re: Iemand die alles beter moet doen dan jouw

Ja, dat herken ik heel goed. Waarom doen mensen dit? Nou gewoon om op te vallen en te laten zien dat ze toch écht wel belangrijk zijn. Want eigenlijk zijn dit -volgens mij- heel onzekere mensen en ze stemmen hun gedrag daar op af.

Blijf jij maar gewoon jezelf. Daar word je het meest om gewaardeerd. En blijf gewoon met degene omgaan en lach er in jezelf maar een beetje om.

Succes

Re: Re: Iemand die alles beter moet doen dan jouw

ik vond het zo irritant met diegene. En al helemaal wat hij me toen heeft geflikt :-/ dus ik ga niet meer met hem om, maar wel grappig om te weten dat hij eigenlijk best zielig is