Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
Wisselende lichaamstaal

Waarom doet iemand de ene keer heel belangstellend en aardig en een andere keer afstandelijk en zenuwachtig?

Kan iemand mij hier een antwoord op geven?

Ik heb het boek Mannen komen van Mars en vrouwen van Venus al gelezen, maar snap het toch niet helemaal.

Re: Wisselende lichaamstaal

Is iedereen nog met vakantie? Jammer dat er op deze site geen reacties meer komen.

Re: Wisselende lichaamstaal

Ja, ik begin ook het gevoel te krijgen dat dit forum stilaan aan het doodbloeden is. Jammer!

Re: Re: Wisselende lichaamstaal

Volgens mij ook! Jammer! Had verwacht een serieus antwoord op mijn vraag te krijgen.

Re: Wisselende lichaamstaal

leg eventjes wat meer uit, want ik vind wel dat je weinig details geeft, zo kan ik geen duidelijk andwoord of oplossing geven

Re: Re: Wisselende lichaamstaal

Eigenlijk valt er niet meer toe te voegen.

Iemand die ik goed ken doet de ene keer heel aardig en belangstellend. Een andere keer doet degene afstandelijk en lijkt haast te verlegen om met me te praten.

Kortom; deze persoon weet zich geen houding te geven, maar waarom?

Re: Re: Re: Wisselende lichaamstaal

heey

das egt een lastige vraag van je! misschien dat die vriend of vriendin van je zich soms niet zo fijn voelt en dattie daarom soms wat afstandelijker tegen je doet! misschien moet je het gewoon vragen! (niet alles kan je van lichaamstaal aflezen..) je hebt natuurlijk wel kans dat diegene dan ook dichtklapt, maar dat is een risico dat je dan zult moeten nemen! ik hoop t beste voor je! want eerst hartsgeheimen delen en dan vreemden zijn.. that sucks!

ciao xx

Re: Wisselende lichaamstaal

Volgens mij zijn er meerdere verklaringen mogelijk hiervoor:
- Misschien heeft die persoon op het moment dat hij/
zij zenuwachtig en afstandelijk doet zorgen, die
niets met jou te maken hebben, maar waardoor hij/
zij zo met zichzelf bezig is dat hij/zij geen aan-
dacht heeft voor jou
- Misschien wil hij/zij "hard to get" spelen (als het
om een liefdeskwestie gaat)
- Misschien (ook in geval van liefdeskwestie) weet
hij/zij nog niet goed wat hij/zij wil
- Misschien is die persoon onzeker over jouw gevoe-
lens tegenover hem/haar en wil hij/zij geen blauw-
tje lopen, waardoor hij/zij soms een afwachtende
houding aanneemt

Aan jou om uit te zoeken wat de werkelijke reden is!

Groetjes,
Moi

Re: Re: Wisselende lichaamstaal

Moeilijk, maar het zou inderdaad iets met liefde te maken kunnen hebben.

Ik merk dat degene nu ook bijna of geen contact meer zoekt.

Re: Re: Re: Wisselende lichaamstaal

Nu is de vraag: voel jij ook iets voor die persoon? Misschien negeert hij/zij jou omdat jij hem/haar ook negeert? Het hangt er natuurlijk ook van af of jij een man of een vrouw bent. Als vrouw (ik weet het, want ik ben er nl. zelf een)zal je meestal een man negeren als je merkt dat hij afstand van je neemt. Dat wil daarom niet zeggen dat ze niets meer voor je voelt. De reden hiervoor is dat een vrouw niet teveel achter een man mag aanlopen (dat staat trouwens ook in het boek van Mars en Venus!) Als je een man bent, zou ik zeggen: ga er op af, spreek haar aan en zorg er zo voor dat jullie terug in contact komen met elkaar. Dat is overigens een vereiste als je een relatie wil beginnen met haar (als het dat is wat je wil, natuurlijk!) Ben je een vrouw, wacht dan nog even af en kijk of hij zelf terug contact zoekt met jou. Doet hij dit niet, dan kan je uiteindelijk nog zelf de stoute schoenen aantrekken en nog eens naar hem toe gaan.

Re: Re: Re: Re: Wisselende lichaamstaal

Ben een vrouw.