Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
pupillen

Hallo!

Aan de pupillen van iemand kun je veel emoties aflezen, je kunt iemands reactie er heel goed mee peilen...
Ik vraag me af of er mensen zijn die erg bedreven zijn in het aflezen van de pupillentaal. Ik kan nl. zelf niet echt goed inschatten in welke mate de pupillen reageren op bepaalde situaties. Reageren de pupillen heel snel, bijvoorbeeld in een paar honderdsten of is het een proces van enkele seconden?

Ik hoop dat iemand zijn kennis met mij wil delen, ik vind dit namelijk een heel interessant en belangrijk onderdeel van lichaamstaal.

Gr. Benjamin

Re: pupillen

Het enige wat ik over dit onderwerp weet, is dat pupillen groter schijnen te worden als mensen opgewonden raken en juist kleiner bij angst.

Ik ben persoonlijk geen groot voorstander van het "lezen" van pupillen. Er zijn nl. veel factoren die de grotte van de pupillen kunnen beinvloedden die TOTAAL niets met emotie te maken hebben. Neem b.v. lichtinval, wat de pupillen kleiner doet maken.