Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
Bindingsangst? ik weet niet precies wat het is..

hey allemaal!

ik ben jeroen. Ik ben 16 jaar, en heb nog nooit verkering gehad. Is dat normaal? Ik ben een beetje verlegen, en een beetje stuntelig als het om versieren gaat. En ik heb heel vaak dat ik niet weet wat ik moet zeggen. En er vallen dus ook oncomfortabele stiltes.
Het is niet zo dat ik niemand kan krijgen, ik heb het laatste jaar op school van 5 meisjes gehoord die met mij wouden. Maar ik wou niet. Ik kreeg snel een afkeer van ze dit komt omdat ik niet weet wat ik ermee aan moet. Ik heb een soort bindingsangst geloof ik. hebben alle jongens dit? of heeft iemand er ervaring mee?

Re: Bindingsangst? ik weet niet precies wat het is..

he jeroen.
ik denk dat iedereen die nog nooit verkering heeft gehad op de een of andere manier wel een beetje bang is iets met iemand te beginnen, je hebt totaal geen idee wat je kunt verwachten. ik zou me echter geen zorgen maken, als nu al zoveel meisjes jou leuk vinden en je bent pas 16, ik kreeg op mijn 18e voor het eerst verkering, dus ik zou maar gewoon rustig afwachten, op een gegevenmoment komt er wel een meisje die jij ook leuk vind en tot die tijd, wacht gewoon, er is geen haast bij en om nou de eerste de beste te nemen lijkt me ook geen goed idee.
sterkte ermee!
fieke

Re: Bindingsangst? ik weet niet precies wat het is..

Bindingsangst. Er zijn veel variaties op. Een variatie van bindingsangst kan zijn dat je je niet bindt omdat je ook weer bang bent om iets te verliezen. Ga na of je dit herkend.
Stiltes mogen vallen en accepteer het bestaan.
Te stil hoeft ook niet. Je hebt altijd iets in je hoofd. Daarom is het belangrijk om dit te leren delen. Experimenteer eens met gewoon te vertellen wat je in je hoofd hebt. Maak jezelf voor je zelf belangrijker en daarna ook stapje voor stapje naar anderen. Je zult merken dat jouw pad dan best met een meisje kruist, ook omdat zij vaker dan bij jongens onderling, juist willen horen wat je bezig houdt. Leer hardop denken. Kijk wat je ermee kunt en veel succes.