Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
armen over elkaar...

hoi ik heb bijna altijd op school mijn armen over elkaar!
is dat gebruikelijk?? want ik vind het soms nieteens leuk op school!

Re: armen over elkaar...

Volgens het boekje betekent dit -geloof ik- dat je afwijzend reageert. Maar ja, misschien zit je zo gewoon lekker! Dus het zegt niet altijd alles!

Re: armen over elkaar...

he Feike.
Als je je armen over elkaar hebt kan het zijn dat je je een beetje probeert af te sluiten voor je omgeving, dat je liever alleen wil zijn, of niks te maken wil hebben met de mensen die om je heen staan. Het kan ook zijn dat je het koud hebt, of dat je het gewoon een fijne houding vind, hoewel, dat laatste betwijfel ik. ik denk dat als je het ergens niet fijn vind, je daar die houding misschien ook prettiger vind dan een andere houding.
Maar nu is het vakantie, en waarom vind je het dan niet fijn op school? vind je het leren niet leuk? of de mensen niet?
succes met het vinden van een andwoord op jou vraag.
fijne vakantie!
kus fieke

Re: armen over elkaar...

Feike,

armen over elkaar geldt inderdaad meestal op een gesloten houding. je voelt je waarschijnlijk prettiger bij deze houding maar je komt niet echt open over op andere mensen. Als je meer open wilt overkomen kun je er op letten niet je de armen over elkaar te doen en als je staat niet het ene been voor het andere te zetten. je zult merken dat je houding opener wordt en dat je meer aansluiting en contact krijgt met anderen. Ik heb deze wijsheid uit het boek 'waarom mannen en vrouwen met hun lichaam zeggen'.
Ik zelf voelde me ook prettig met de armen over elkaar maar heb me voorgenomen vaker een open houding aan te nemen, en het werkt, je merkt dat iedereen positiever reageerd!

Laat even weten of je wat aan mijn tip hebt gehad!?

Gr. Benjamin