Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
Wat moet ik hiervan denken?

Ik snap het allemaal niet meer: het begon ongeveer een jaar geleden.

Bij het uitgaan stond opeens een jongen mij belangstellend aan te kijken. Ik vond hem ook wel leuk. Sindsdien zijn we begonnen met flirten (elkaar langdurig in de ogen kijken enzo). Een vriendin van hem stelde mij eens allerlei vragen over mezelf (hoe ik heet, waar ik woon, wat ik doe, waar ik werk,...) terwijl ik dit meisje helemaal niet kende.

Uiteindelijk ben ik dan toch met hem in contact gekomen. Hij gaf mij ook een hint dat hij interesse had in mij.

Soms deed hij wel eens afstandelijk. Hierop reageerde ik dan door ook afstand te nemen van hem. Daarop zocht hij dan weer mijn aandacht en probeerde weer in contact te komen met mij. Hij kwam dan wel verliefd over op mij.

Als hij in een groepje stond te praten, met de rug naar mij toe, ging hij, zodra hij merkte dat ik er ook was, vlug op een andere plaats staan, zodanig dat hij met zijn gezicht naar mij toe stond. Zo bleef hij dan een hele avond constant naar mij kijken.

Zelf initiatief nemen naar mij toe (i.v.m. een relatie beginnen) deed hij nooit. Daarom heb ik op een dag zelf mijn stoute schoenen aangetrokken en heb hem duidelijk gemaakt dat ik meer met hem wou omgaan. Hij zei echter dat hij niet verliefd is op mij en dat het hem speet als hij mij die indruk had gegeven; het was niet zijn bedoeling geweest. Hij verzekerde mij ook dat hij geen spelletjes had gespeeld met mij. Ik geloof dit ook, want het is geen flirterig type naar andere meisjes toe; hij is nogal ernstig van aard, en ook wel verlegen. Hij heeft ook niet veel contact met andere meisjes.

De eerste weken nadat ik mijn gevoel voor hem had geuit, deed hij erg koel en afstandelijk tegen mij. Nu is dit wel voorbij.

Nu toont hij terug belangstelling voor mij (zit mij de hele avond aan te kijken en in de gaten te houden, kijkt achterom naar mij als hij met zijn rug naar mij toe staat of gaat dan aan de andere kant staan om mij beter te kunnen zien,...) Hij keek mij ook lang en met een blik vol spijt en ontgoocheling aan toen ik zei dat ik naar een ander café ging (ik vroeg hem er niet mee naartoe en vertrok). Later op de avond kwam ik hem terug tegen. Hij keek mij weer de hele tijd aan.

Maar toen gebeurde iets wat mij niet lekker zit: de vriendin waarmee ik was (die niet weet van mijn gevoelens voor deze jongen en die heel flirterig van karakter is) begon met hem te flirten (ik denk dat ze dacht dat zijn blikken naar mij toe voor haar bestemd waren). Hij flirtte niet echt met haar, maar hij keek wel een paar keer gedurende langere tijd naar haar. Hij leek wel gecharmeerd te zijn van de aandacht die zij hem gaf. Toen iemand voor hem kwam staan, zodat hij mij nog wel kon zien staan maar niet haar, ging hij zelfs op een andere plaats staan, zodat hij haar wel weer kon zien. Het is, zoals ik al eerder zei, niet zijn gewoonte om aandacht te zoeken bij en te flirten met andere meisjes.

Wat moet ik van heel deze situatie denken?
Is deze jongen verliefd op mij of niet?

Re: Wat moet ik hiervan denken?

Hallo.
Misschien is hij verlieft op je aan het worden.
Mijn vriendje was eerst ook niet op mij verlieft. maar hij is het later wel geworden. Hij vond de aandacht leuk en had daardoor ook meer aandacht en interesse voor mij en is uiteindelijk verlieft geworden. Ik denk dat die jongen nog niet verlieft op je is en daarom nog wel aandacht heeft voor andere meisjes, af en toe, maar te kijken naar de dingen die hij naar jou toe doet zou hij ook wel eens verlieft op je kunnen worden, je weet het niet. Misschien moet je eens met hem gaan dansen en gewoon de stap nemen en hem zoenen.
groetjes fieke