Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
Onduidelijkheid

Hoi,
Als een vrouw letterlijk aangeeft geen interesse in je te hebben, terwijl ik duidelijk aan haar lichaamstaal (o.a. blozen) en signalen merk (zelfs mijn vrouwelijke vriendinnen zeggen en zien het) dat ze me wel leuk vind, wat kan dat betekenen? Het vreemde is namelijk dat ze later (2 maand verder) wel weer begon met flirten. Als ik soms gewoon tegenkom, groet ze me wel en glimlacht naar me. Soms komt ze 'zakelijk' en erg afstandelijk over. Verder lijkt het net of ze me min of meer negeert, maar ik heb al een aantal keren meegemaakt dat ze naar me stond te loeren tijdens het uitgaan. Ik heb toen een 'testje' (ahum) uitgevoerd door met een andere vrouw uitgebreid te gaan flirten (ook lichaamscontact, maar niet zoenen). Ze heeft dit gezien en aan haar gezichtsuitdrukking te zien was ze erg teleurgesteld/jaloers.
Wat ik nu wil vragen: Is zij misschien onzeker en durft ze geen contact te maken met me, heeft ze toch wel gevoelens voor me ondanks die eerste afwijzing? Of zie ik alles verkeerd?
Ik heb al een lange tijd heftige gevoelens voor haar, maar door haar gedrag weet ik het niet meer of ze me ook leuk vindt...
(Overigens, deze situatie speelt nu al een goed jaar).

Re: Onduidelijkheid

Deze signalen herken ik wel! Het lijkt of ze geen belangstelling voor je heeft, maar het tegenovergestelde is waar!

Het kan ook zo zijn, dat ze afstand neemt en als jij dat ook doet dat ze dan juist terugkomt.

Dit komt wel goed volgens mij.

Re: Re: Onduidelijkheid

Hoi,
Ik hoop dat je gelijk hebt! Ikzelf weet 't gewoon niet meer. Ik ben normaal gesproken bij het contact maken met vrouwen waar ik gevoelens voor heb, erg verlegen. Door haar tegenstrijdige gedrag weet ik gewoon niet meer wat ik ermee aan moet. Ze doet ook zo vaag! Dan zou je zeggen: stap er op af. Het punt is gewoon dat wanneer ik haar zie, m'n hart tekeer gaat, knikkende knieen krijg, enzovoort. Ik doe dan ook afstandelijk en doe net alsof ik haar negeer en dus geen interesse toon. Het ontbreekt mij aan lef... Misschien ben ik ook wel bang om weer een blauwtje te lopen zoals de eerste keer met haar. Het punt is gewoon dat ik zelden verliefd wordt en als ik het ben, gaat het ook heftig zoals nu. Ik denk continue aan haar. Ik zou dolgraag op haar af willen stappen, maar ik ben gewoon bang dat ik haar signalen verkeerd heb geinterpreteerd en dus afga...

Re: Onduidelijkheid

He nico,

Dit is gewoon eng joh. Heb namelijk precies hetzelfde als jij :(. Ik ben echt heel erg dol op een jongen maar als ik bij hem in de buurt ben dan ga ik heel erg stom doen. Kan niet met hem praten of ga hem de hele tijd lopen omhelzen enzo. Soms negeer ik hem als ik schrik van de intensiteit van mijn gevoelens. Maar hij doet hetzelfde bij mij en ik raak ook van hem in de war. Het ene moment is ons contact diep (en doen we dubbelzinnig) en het volgende moment nemen we weer afstand. Ik weet niet of je hier iets mee kan. Ik kan er zelf ook niet zoveel mee :(

Re: Re: Onduidelijkheid

Nou, jullie hebben wel contact met elkaar. Wij
he-le-maal niets in die zin. We groeten en zwaaien alleen maar naar elkaar en soms zitten we naar elkaar te loeren. Het is net alsof we geeneen van beiden de eerste stap durven te zetten. Het gebeurt ook vaak dat ze me probeert te ontlopen. Ze groet me wel, maar dan kiest ze gauw het hazenpad en/of negeert me.
Trouwens, ik heb haar afgelopen februari een valentijnskaart gestuurd en geschreven of ze het leuk vond om een keer op de koffie te komen. Ik heb daarop nog steeds geen reactie op gehad, ondanks dat we elkaar nadetijd wel eens gezien hebben. En het blijft alleen weer bij groeten...

Re: Onduidelijkheid

Oke, we hebben dan wel contact maar het is gewoon stom. Ik erger me altijd achteraf omdat ik het liever anders had gedaan. Ik kan gewoon met ieder andere man kletsen behalve met hem. Ik heb ook gezegd wat ik van hem dacht dus hij weet wat ik van hem denk (ook alleen maar omdat hij dat dacht te zien) Het gevoel om zo graag bij hem te zijn en dan de ene keer de grens te overschreiden en het volgende moment te schrikken van die gevoelens.

Probeer meer contact met haar te maken. Wat te flirten en missch meer bij haar in de buurt te komen zonder hele gesprekken te voeren want als jij jezelf allemaal dingen op gaat leggen lukt het toch niet....

Re: Onduidelijkheid

Heb je nog gehad aan de reacties? En hoe is het contact nu? Ik ben heel benieuwd!

Re: Re: Onduidelijkheid

Hoi tantetoo,

Ik heb de berichten gelezen en sommige zijn erg verhelderend. Maarre, over de vrouw in kwestie, ik heb haar al een tijd niet meer gezien. Ik moet wel bekennen dat mijn gevoel voor haar langzamerhand aan het verdwijnen is... Ik heb toendertijd in februari nog een valentijnskaartje gestuurd en ik heb er geen enkele reactie op gehad. erg vreemd. Ikzelf ben van mening dat iemand altijd een reactie hoort te geven, al is het een afwijzing! Na over het een en ander nagedacht te hebben, heb ik het idee dat ze gewoon een spelletje met mij gespeeld heeft...
Nou, ik ziet het vanzelf wel. Kijk, deze situatie speelt al een goed jaar en als ze echt interesse had gehad, dan had ze van haar kant ook wel op een of andere manier contact gezocht, niet?

Re: Re: Re: Onduidelijkheid

Soms weet je niet, waarom iemand geen contact zoekt.
Wanneer haar lichaam een duidelijke taal spreekt zou ik het niet zo snel opgeven!

Succes!

Re: Re: Re: Re: Onduidelijkheid

Ik vraag me af of je echt wel duidelijk bent geweest. Je kunt het nog een keer proberen maar wees nu directer en duidelijker verbaal en non-verbaal.