Forum Lichaamstaal

Iedereen maakt gebruik van lichaamstaal. Op deze forumpagina kun je vragen stellen, discussieren en van gedachten wisselen over lichaamstaal.

Forum Lichaamstaal
Start a New Topic 
Author
Comment
wie kan mannentaal vertalen???

hallo ik ben toeska en wie kan mij duidelijkheid geven over mannen en hun (lichaams)taal.
even kort uitleggen ik ben heel erg gek op een man die monteur is bij een woningbouw vereniging.
Maar ik zou graag willen weten of hij ook gek op mij is....? maar vragen durf ik dat niet.
Ik zal hier onder een aantal dingen op noemen hoe hij op mij reageert:
* Als hij tijd heeft en hij is in de buurt aan het klussen, dan komt hij rustig bij mij langs om wat te drinken.
* Als hij op weg is van de ene klus naar de andere en hij ziet mij op de weg dan ziet hij mij al van ruime afstand en zwaait duidelijk naar mij met een brede lach op zijn gezicht.
*Als hij aan het klussen is en hij ziet mij dan verandert zijn gezicht en lacht hij naar mij en beginnen we altijd wel een praatje.
*Hij zet de bus altijd op een manier neer zodat hij me ook wel kan zien als hij in de buurt is.
En tenslotte moest hij laatst bij mij klussen en hij vond dat zichtbaar leuk toen hij aan kwam rijden.
Hij heeft dus ook niet alleen geklust maar ook thee bij mij gedronken en hebben we over van alles gepraat.
Maar ook tijdens het klussen zoekt hij oog contact en staat hij zo dicht bij mij in de buurt zodat hij me wel even moet aanraken.
Ook probeerde hij naar mijn voornaam te vissen, die heeft hij uiteindelijk ookwel van mij gekregen, maar bij het weg gaan heb ik mijn naam 1x genoemd.

Ik ben hem gisteren weer tegen gekomen en weer met hem gesproken en wat bleek.......? hij heeft meteen mijn voornaam onthouden en hij zei em ook.
Ik raak van hem in de war Wat wil hij van mij ?? Is hij gek op mij?? en waar gaat dit heen???
Wie kan mij raad geven

groetjes toeska

Re: wie kan mannentaal vertalen???

he toeska
annelies heeft ongeveer hetzelfde geschreven bij getrouwt wat nu? ben jij dat? of is het dezelfde man?
als ik jou was zou ik jullie verhalen even vergelijken, als je niet dezelfde bent en misschien is het dezelfde man en doet hij bij veel vrouwen hetzelfde.
kus fieke

Re: Re: wie kan mannentaal vertalen???

correctie, wat annelies schreef heet: getrouwt, maar toch...... wat nu?? en staat nu ongeveel onderaan deze forum pagina.
succes fieke

Re: Re: Re: wie kan mannentaal vertalen???

hallo fieke,

Ik heb het gelezen van annelies maar dat ben ik niet en het is ook niet dezelfde man dus dat geluk heb ik dan, want deze man is niet getrouwd (gelukkig).
Ik zou als ik annelies was maar goed nadenken voor dat ik wat ondernam.
dus weet jij wel raad voor mij?????

p.s het is wel opvallend dat twee verhalen op elkaar kunnen lijken, maar is echt niet zo.

Re: Re: Re: Re: wie kan mannentaal vertalen???

He toeska.
waar het heen zal gaan weet ik niet.
Ik denk dat hij je leuk vind. Het is nu aan jou de volgende stap te zetten als je dat wil.
hij heeft je duidelijk gemaakt opmeerdere manieren dat hij je wel ziet zitten. nu moet jij bepalen wat je wil en hem laten merken hoe jij erover denkt en dan zal het zich vanzelf verder ontwikkelen, of niet natuurlijk, het is aan jou.
vrouw kiest man, onthoud dat :)
kus fieke

Re: Re: Re: Re: Re: wie kan mannentaal vertalen???

Het is aan de hand van de dingen die je schreef wel overduidelijk dat hij jou heel erg ziet zitten. Nu is het aan jou om de volgende zet te zetten in het schaakspel. Misschien hebben jullie een gezamelijke hobby of zo, dan kan je (als je dat zou willen tenminste) iets daadwerkelijk afspreken.

Re: wie kan mannentaal vertalen???

Ik denk wel dat je van geluk mag spreken dat deze man zo open naar jou toe is. Er is eigenlijk niets mysterieus aan deze man. Hij laat duidelijk zien dat hij het leuk vindt om contact met je te hebben.
Wat dat betreft heb je mazzel.

Misschien kunnen de forummers wat zinnigs zeggen over een man die de ene keer heel lief en lichamelijk is en dan het volgende moment zo veel mogelijk afstand neemt. Maar je stiekum van een afstand bekijkt, zolang ik dat niet doorheb (want anders kijkt hij meteen de andere kant op) Daar moet ik bij zeggen dat ik precies hetzelfde heb bij deze man. Hij heeft zo'n impact op mij dat ik helemaal dichtklap en zo ver mogelijk bij hem uit de buurt blijf terwijl ik diep van binnen eigenlijk iets heel anders wil........(erg verwarrend)

Re: Re: wie kan mannentaal vertalen???

Een man die 'open' is, kijkt terug naar je om jouw blik te beantwoorden. Een 'verlegen' man daarentegen kijkt weg...
Wat gebeurt er met jou als je deze man aankijkt? Geeft dit aanleiding voor hem om de andere kant uit te kijken? Als jij deze man zo graag wilt 'hebben', is er wellicht iets in jouw houding wat zijn 'integriteit' beschaamt. Of kan het zijn dat jullie een spelletje spelen?
Gerard Stokkink, synergoloog (analyse van non-verbale communicatie)