Forum Depressie Steunpunt

Welkom!  Hier kunt u bijpraten over de ziekte depressie.

Forum Depressie Steunpunt
Start a New Topic 
Author
Comment
Advies en hulp

Hallo iedereen,

Mijn naam is Samantha Broeders en ik ben 28 jaar oud. 28 november word ik 29 jaar. Twee keer eerder heb ik last gehad van een ernstige depressie (behalve vorig jaar). Toen 3 jaar geleden begonnen met fluoxetine. De klachten begonnen altijd eerst met lichamelijke klachten, zoals hartkloppingen, benauwdheid en spierspanningen, totdat mijn huisart zei dat het iets geestelijks was. Vorig jaar had ik nergens last van en t/m 1 maand geleden zat ik echt nog super goed in mijn vel (wel wat kleine spanningen op mijn werk en 1x iets te veel gedronken) waarna ik een dag later echt een dikke kater had. Die depressie van 2 jaar geleden begon ook op deze manier waarin ik in 1x een flashback kreeg. Wanneer ik erg onrustig ben en veel spanning in mijn lichaam heb, slaap ik heel slecht en heb ik een heel opgejaagd gevoel. Daardoor word ik heel angstig en ben ik sinds 2 a 3 weken oxozepam gaan slikken 2 a 3 per dag en in de avond 1 tablet serequell (die ik twee jaar niet gebruikt heb). Desondanks ik al meer dan 3 jaar fluoxetone slik em het een hele tijd heel goed ging, voel ik me nu ontzettend down, lusteloos en depressief. Ik heb letterlijk nergens zin in, bijna geen eetlust en ook zelfmoordgedachtes. Ik praat hier nu sinds een week met een professional mee maar ik wil me gewoon weer happy voelen, me eigen ik zijn. Heeft iemand voor mij advies of ik natuurlijke producten mag gebruiken in combinatie met wat ik al gebruik? En herkent iemand zichzelf in mij, want bij mij is er niet echt iets gebeurd waardoor ik me zo voel. Ik heb wel snel last van angst en paniek aanvallen. Ik hoor graag van iemand wat.

Gr samantha