Forum Depressie Steunpunt

Welkom!  Hier kunt u bijpraten over de ziekte depressie.

Forum Depressie Steunpunt
Start a New Topic 
Author
Comment
Wanneer vertel ik het hem?

Beste allemaal,

Ik ben een man (biseksueel) en heb een ontzettend leuke man leren kennen via een chatsite. We hebben al een paar keer met elkaar gebeld en gechat en zijn nu op het punt aangekomen dat we elkaar in het echt gaan ontmoeten... Dat is spannend, vooral omdat ik me afvraag: wanneer ga ik hem vertellen dat ik al vier (zware) depressies heb gehad?

Hij heeft me al heel wat vragen gesteld en ik heb hem niet eerlijk durven vertellen dat ik door mijn ziekte al een poosje niet kan werken. Hij weet zelfs nog niet eens dat ik een depressie heb. Wel heeft hij eerder lieve opmerkingen gemaakt van "ik accepteer je gewoon zoals je bent".

Toch vind ik het bijzonder eng om hem te vertellen hoe het nu werkelijk zit. Ik ben bang dat hij op me afknapt of dat ik hem aan het schrikken maak. Ik ben namelijk al enkele gewone "vrienden" kwijtgeraakt, toen ze hoorden dat ik een depressie had. Ik kreeg het stigma "gek, niet goed bij mijn hoofd, steekje los" of varianten daarvan.

Wie heeft advies voor mij? Heb je zelf weleens hiermee te maken gehad? Hoe pakte dat uit? Wat zou jij mij aanraden? Ik hoor het graag. Vind jij het ook zo moeilijk om over je depressie te vertellen aan anderen, vooral mensen die net nieuw in je leven binnenkomen? Hoe pak jij dat aan?

Alle suggesties, adviezen en reacties zijn welkom.

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

Cupido

P.S. BTW, zou het anders zijn als ik met een vrouw te maken zou hebben? Zoals ik het nu voel, denk ik van wel. Vrouwen zijn, denk ik, meer begripvol dan mannen. Of heb ik het mis?