Forum Depressie Steunpunt

Welkom!  Hier kunt u bijpraten over de ziekte depressie.

Forum Depressie Steunpunt
Start a New Topic 
Author
Comment
Is het de depressie die mij in zijn macht houdt of ben ik het die de derpessie niet loslaat?

Hi ik heb geen echte reden waarom ik depressief ben, ik heb waarschijnlijk de typische tienerproblemen maar om een of andere reden kan ik het niet aan. Ik zoek iemand die hierover wil praten mij, via mail. Het belangrijkste is dat je een vreemdeling bent, iemand die niet nadat je mijn "verhaal" hoort medelijden hebt of mij oordeelt. Ik heb raad nodig maar niet zoals op zo een hulplijn de standaard vragen "bent u op dit moment suicidaal". Het komt zo afstandelijk over "u" en dat is een domme vraag. Het is soms niet iets waar je even ja of nee op antwoord en in zo een chat proberen ze altijd dingen te zeggen die je helpen maar je eigenlijk naar onderduwt: bv. zoek iemand die je vertrouwt, ik vind niemand dus is er daarom geen oplossing voor mij?
Snap je, een chat wil je wel helpen maar ziet het soms te theoretisch, gewoon de standaard tips geven en niet kijken hoe je zo iemand in praktijk nog verder naar onder duwt.

Dus wil je met mij praten, ook als je zelf depressief bent of wat dan ook, dan help ik graag maar het liefste iemand die zichzelf herkent in mijn bericht zodat we elkaar kunnen helpen met ervaringen (als jij bijvoorbeeld gescheiden ouders hebt, dat gevoel ken ik niet dus je echt helpen met ervaringen is geen optie aangezien ik er geen ervaring mee heb)

Mail mij en daarna kunnen we gewoon verder mailen of een ander platform zoals facebook, snap ofzo

En nog een beschrijving om meer een plaatje te vormen:
- secundair onderwijs
- geen geweldige band met mijn moeder
- ouders zijn nog samen
- een oudere zus waar de band wel goed mee is
- ik voel me vooral hopeloos omdat ik geen concreet probleem heb zoals een pesterij of verkrachting ofzo waardoor ik het gevoel heb dat ik de enige echt reden ben van de depressie (vandaar die vraag in het onderwerp)
- School brengt ook wel stress mee, faalangst en moet best veel studeren om goeie punten te halen