Forum Depressie Steunpunt

Welkom!  Hier kunt u bijpraten over de ziekte depressie.

Forum Depressie Steunpunt
Start a New Topic 
Author
Comment
Ik kan niet meer

Hey iedereen,

Ik weet niet waar ik nog terecht kan.. psycholoog en huisdokter heb ik al afgeschreven. Ze helpen toch niet. Dus nu hoop ik dat hier iemand ideetjes heeft om goed te voelen. Ik ben zelf moslima en heb zoveel dingen meegemaakt dat ik mezelf op vroege leeftijd verloren ben. Ik imiteerde anderen als klein meisje, omdat ik meeelf niet wou zijn en mezelf helemaal niks vond. Maar het is zo in mij gegroeid dat ik gewoon om het kleinste ding in tranen uitbarst. Ik kan mezelf biet verdragen en denk dikwijls aan zelfdoding.. maar ik heb het lef niet. Ik heb dikwijls overdosis aan antirepressieva en angstremmers genomen maar die dingen zijn niet dodelijk.. ik wou dat er een oplossing was.. dat ik dit alles niet meer hoefde mee te maken.

Re: Ik kan niet meer

Beste Ummie,

Het is heel erg dat je dit allemaal moet meemaken. Helaas leven we in zo'n wereld, waar er veel ellende en leed is. Het is tegenwoordig niet makkelijk. We gaan allemaal een moeilijke tijd tegemoet en wat op ons afkomt is niet leuk.

Een huisarts of een psycholoog kunnen je wel ondersteunen, maar ze kunnen het probleem niet oplossen.

Wat betreft zelfdoding. Probeer echt daartegen te vechten. Dat zijn hele negatieve gedachten. Ik begrijp dat je het niet makkelijk hebt. Wij allemaal hebben het niet makkelijk. Ikzelf ga ook door een moeilijke periode door. Het is de maatschappij waarin we beland zijn. Het draait tegenwoordig alleen maar om geld en het is gewoon niet makkelijk om stand te houden.

Weet dat zelfmoordgedachten van de 'boze' komen. Geef daar a.u.b. niet aan toe. Wij mensen zijn losgeraakt van de bron van het leven en daarom zijn we bijna allemaal 'geestelijk dood'. We leven wel lichamelijk, maar we hebben geen vreugde in het leven alsook geen doel. Daarnaast zijn we doordrongen van negatieve gedachten die ons beïnvloeden.

Ikzelf heb last van negatieve gedachten en daardoor maak ik fouten in mijn leven, met alle gevolgen van dien.

De enige troost die ik je kan geven is: dat dit leven waarin wij ons nu bevinden slechts tijdelijk is. Elke dag zijn we een stapje dichter bij de eeuwigheid. Wij moeten in dit leven beproevingen doorstaan en leed meemaken, zodat we in het hiernamaals met God kunnen leven.

Beste Ummie, ik geloof dat jij je negatieve gedachten kunt meesteren en overwinnen. Probeer met iemand te praten. Wees a.u.b. geduldig. Depressie is meestal een gevolgd van ongeduld en onrust. Wij willen alles snel en gelijk en hebben zodoende geen hoop en geloof. Wees rustig en geduldig. Uiteindelijk zal het goede overwinnen. Er komt een beter leven waarin er geen leed, angst en kwaad is. Alleen wij mensen zijn afgevallen van het Leven (God) en daarom maken we dit mee, wat we nu meemaken.

Ik hoop dat het een beetje beter met je zal gaan, nadat je mijn bericht gelezen hebt.

Groet!

Re: Ik kan niet meer

Lieve Ummie,

Ik herken heel veel van mezelf in jou.
En terwijl ik nooit naar mezelf 'luister', kan ik op een of ander manier wel jouw
verhaal lezen.
En gaat mijn hart uit naar je. Dus eigenlijk, gaat dus ook mijn hart uit naar mij zelf uit.
Bedankt hier voor!!!!

En ik hoop dat je iemand kunt vinden waar je mee kunt praten. Deze persoon hoeft je niet ***** te helpen, alleen een luisterend oor geven, een schouder om op uit te huilen en een knuffel kan geven, mits jij daar zelf behoefde aan hebt.
Iemand die je niet veroordeelt.

Wat ik je ook graag mee zou willen geven is dat;
Ik ben het niet helemaal mee eens met wat Robin S. heeft gezegd.
Ik weet dat hij heel goed bedoeld, het meeste van zijn woorden zijn goed, lief en helpend bedoeld.
Alleen er is altijd ellende en leed in de wereld geweest, het is nu niet meer dan vroeger, denk aan de wereld oorlogen, denk aan ziektes zoals de plaag aan het begin van de 20ste eeuw. Denk aan al die oorlogen die zijn geweest door de eeuwen heen, onder de naam van een geloof, welke geloof het ook mogen zijn.
De ellende en leed van nu is gewoon anders.

Ik geloof ook dat elk persoon met een zelfmoord gedachte, weet dat dit negatieve gedachtes zijn. Ik heb ze zelf ook (ik heb zelfs 2 keer zelfmoord proberen te plegen) en ik weet dat het niet goed is. En ik heb niemand anders nodig om mij dat te vertellen! Als iemand zo iets tegen mij zegt, wordt ik alleen maar nog meer depressief, wand ik weet dat het niet goed is.
En ik denk dat jij je ook zo voelt.
Dus lieve Robin S. mocht je dit lezen, lief dat je wilt helpen, alleen zulke woorden helpen ons niet.

Ik ben ook van menig dat we in 'Dit leven' met ons zelf moeten kunnen leven, van ons zelf moeten kunnen houden. En dit kan heel moeilijk zijn.
Niet iedereen is het zelfde, elke ervaring is anders voor iedereen, niet iedereen is tevreden met zijn leven, om welk reden dan ook.
Ik begrijp heel goed, dat je het allemaal niet (meer) ziet zitten.
En lieve schat, dat is jouw gevoel, jouw leven, jouw goed recht.
In een wereld waar bijna niets prive meer is, hoop ik, dat je gevoelens en gedachtes dat wel zijn. En alleen jij kiest er voor om ze wel of niet te delen, of gedeeltelijk te delen, met wie jij wilt.

Ook wil ik graag even terug komen op wat Robin S. zei over dat "Depressie meestal een gevolg van ongeduld en onrust is.
Eerlijk gezegd, nooit zoiets belachelijks gehoord!
Ik begrijp ook niet zo goed wat hij hier mee bedoeld, jij?
Ik ben al 7 jaar depressief, en wil hier heel graag van af komen, zonder zelfmoord te plegen. Ik ben al 7 jaar bezig om hulp te zoeken om mij hierin te helpen.
Noem je dat ongeduldig, ik niet.
En depressie wordt niet veroorzaakt door onrust.
De onrust die je voelt, wordt juist veroorzaakt door de depressie!

Dus lieve, lieve Ummie,
Ik begrijp hoe je je voelt.
Maar probeer vol te houden!
Ik denk aan je, voel met je mee en voel een band met je.
En er is maar 1 persoon waar ik graag wil dat je in gelooft, en dat is niet God of wie dan ook.
Ik wil zo graag dat je in jezelf gelooft!

Zullen we afspreken, dat wij allebei een stapje naar de toekomst, een positieve toekomst, zullen nemen?
Elke dag, stapje voor stapje.

Ook wil ik je heel graag bedanken, door jou verhaal te lezen en jou proberen een luisterend oor te geven, heb ik eigenlijk mezelf ook een beetje geholpen.
DANK JE WEL daarvoor!!!!!!

Je bent in mijn gedachtes,
Liefs Hulpeloosje