Forum Depressie Steunpunt

Welkom!  Hier kunt u bijpraten over de ziekte depressie.

Forum Depressie Steunpunt
Start a New Topic 
Author
Comment
Jezelf kwijt zijn

Hallo allemaal,

ik zoek mensen met wie ik kan praten over dit lastige onderwerp.
Ik heb een leuke jeugd gehad, heb ontzettend genoten op de middelbare school en daarna op mijn school voor mijn beroepsopleiding.
Ik ben nu 27 en lichamelijk is er e.e.a mis. Ik heb een candida schimmel die erg hardnekkig is en zorgt dat alle voedingsstoffen daarnaar toe gaan. Ik heb dus vele tekorten zoals chroom, jodium, mangaan, zink, verschillende vitamines.
Waardoor verschillende organen niet goed werken; schildklier, bijnieren (uitgeput), nieren en lever overbelast, immuunsysteem staat constant op standje 100 te draaien, hormonaalsysteem uit balans. Dus ik voel me ontzettend slecht, moe, hoofdpijn, gewrichtsklachten, opgezette buik. Maar ook mentaal geen keuzes kunnen maken, concentratieproblemen, irritatie aan iedereen, lusteloos, ik kan niet logisch meer nadenken. En zo nog een aantal problemen.

Het is bij mij een beetje het verhaal van de kip en het ei.
Wat was eerder? De lichamelijke klachten (al iets van 5 jaar, ik ben nu onder behandeling bij een alternatieve arts) of was de stress eerder en is mijn lichaam daardoor uit balans geraakt? Ik wil graag het antwoord weten, zodat ik er aan kan werken. Maar er word gezegd dat het nu niet uitmaakt wat eerder was, ik zit er nu middenin en nu moet het opgelost worden.

Ik heb het gevoel (alhoewel ik eigenlijk niks voel) dat ik mezelf kwijt ben. Ik was altijd een gezellig, spontaan persoon. Nu heb ik echt nergens zin in, alles is te veel. Ik voel niet meer wat ik wel wil of niet, ik weet niet of ik grenzen overschrijd of niet, ik voel geen blijdschap of woede, ik voel eigenlijk vrij weinig. Ik weet niet wat ik met mezelf wil, aanmoet, wie ben ik?
Herkennen mensen dit?

Ik zou graag in contact komen om ervaringen van beide kanten te delen en ben erg benieuwd hoe mensen dit aanpakken...
Ik hoop dat ik lichamelijk een stuk beter ga worden (ik sta nog wel onderaan een lange ladder) en dat ik daardoor geestelijk ook wat vooruit ga. Maar ik heb zomaar het gevoel dat dat geestelijke bij mij hoort, en ik me over een jaar nog zo zou kunnen voelen.

Nou, ik hoor graag van jullie.

Liefs Ann