Forum Depressie Steunpunt

Welkom!  Hier kunt u bijpraten over de ziekte depressie.

Forum Depressie Steunpunt
Start a New Topic 
Author
Comment
Weet niet wat ik moet doen.

Ik ben einde raad en weet niet meer wat ik moet doen. Ik kwam op dit forum en las dat veel mensen dit probleem ook hebben. Ik ben nu al heel lang down. Dagen gaan snel, naast school wil ik alleen maar in bed liggen, voel mij erg alleen zelfs bij mijn vrienden, voel mij niet begrepen en begrijp mijzelf ook niet. Ik vind het erg moeilijk om mij open te stellen en kan er met niemand over praten. Daardoor probeer ik toch hier wat over mijzelf te schrijven.

Sinds mijn achtste heb ik al last van stemmingswisselingen, negatieve gedachtes, futloosheid, onzekerheid, etc. Mijn zelfbeeld is bijna altijd erg slecht geweest. Toch probeer ik altijd door te gaan en hoop ik dat het op een dag beter word. Verbetering moet je natuurlijk zelf voor zorgen en hier kwam ik later pas achter. Hiervoor heb ik op veel verschillende manieren mijn geluk gezocht door middel van, vrienden, relaties, drank, drugs, muziek, games. Vroeger had ik vrienden die buiten school aardig tegen mij deden, maar op school mij vaak uitlachten en belachelijk maakten. Nu heb ik betere vrienden die echt om mij geven, maar alsnog voel ik mij erg alleen. Waarom snap ik niet en voel mij er erg schuldig over bij mijn vrienden. Ik snap niet waarom ik mij zo down voel en kan het niet verwoorden. Mijn relaties waren met mensen die mij sloegen, vreemdgingen en uitscholden.
Hierdoor wou ik niet meer op andere vertrouwen dat het goed met mij kwam, maar wou ik zelf actie ondernemen. Ik heb een jaar lang therapie gevolgd en daar zeiden ze dat ik een angststoornis heb en tegen de depressie aan zat. Ik vond het hier al erg lastig om te verwoorden hoe ik mij voelde en ging vaak gewoon mee met de therapeut. Na dit jaar ben ik verhuisd naar een nieuwe stad waar het in het begin beter met mij ging. Helaas kwam ik al snel in mijn oude ritme terecht van negatief denken, niks meer leuk vinden, alleen maar in bed willen liggen, het gevoel hebben dat niemand van je houdt en dat je niets waard bent. Daardoor ben ik weer hulp gaan zoeken en vertelden ze mij dat ik ADD heb. Ik heb altijd erg moeite gehad met school, werk, sociale vaardigheden etc. Ik maak snel fouten en ben erg chaotisch, kom vaak niet uit mijn woorden en voel mij altijd alsof ik niet helemaal goed ben, dus denk dat dit wel kan kloppen. Ik kreeg hierna een half jaar later (afgelopen dinsdag) mijn eerste afspraak. Hier vroeg ze mij weer van alles en ik sloeg weer dicht en kon mijzelf niet uiten. Ook kreeg ik niet het gevoel dat de therapie veel anders gaat worden dan dat ik al gehad heb.

Zoals ik al zei heb ik het gevoel dat ik niet helemaal goed ben, hierdoor twijfel ik erg veel aan mijzelf en alles wat ik doe. De hele dag door ben ik op zoek naar "prikkels" die mij vrolijk maken, maar die vind ik nooit echt. Ik twijfel zelfs erg over mijn seksuele geaardheid en ook geslacht (Op mijn 15e ben ik uit de kast gekomen als homoseksueel, dit is nu 7/8 jaar geleden) terwijl ik daar altijd erg zeker van was. Ik heb echt het gevoel dat ik helemaal door draai. De ene keer denk ik dat ik mij aanstel en probeer dan positief te blijven denken en gewoon dingen gaan doen, totdat ik weer instort en mij weer heel slecht voel. Ik wil dit niet meer en weet niet wat ik moet doen. Ik vind mijzelf totaal geen leuk persoon meer. Het is altijd erg chaotisch in mijn hoofd en voel mij steeds minder "levend".

Re: Weet niet wat ik moet doen.

Beste Liam,

Ik wens je veel sterkte. Je schrijft over jezelf alsof je niets waard bent. Dat is niet waar. Je schrijft heel goed en komt intelligent over. Je bent niet de enige die hieraan lijdt. Probeer soms tijd door te brengen in de natuur. Bij mij helpt dat namelijk wel.