Forum Depressie Steunpunt

Welkom!  Hier kunt u bijpraten over de ziekte depressie.

Forum Depressie Steunpunt
Start a New Topic 
Author
Comment
Eeuwige strijd

Hallo allemaal,

Ik ben Sjaan (niet mijn echte naam). Ik ben 29 jaar en zit al lange tijd met mezelf in de knoei. Keer op keer loop ik tegen hetzelfde probleem aan en ik weet echt niet meer hoe ik verder moet.

Ik heb eigenlijk geen echte reden om me zo klote te voelen, ben niet abnormaal veel gepest. Geen mishandelingen etc. Wel zijn mijn ouders redelijk gesloten en ben ik iemand die al helemaal niet met mijn gevoelen te koop loopt.

Maar wat is nu mijn probleem. Ik weet niet wie ik ben, ik weet niet wat ik leuk vind, ik weet niet waar ik goed in ben. Mijn hele leven doe ik gewoon al maar wat.
Mijn MBO en HBO opleiding heb ik uit pure gok gekozen. Ik moest wat hè.... Als je het dan niet weet, is dat je oplossing. Nu zit ik al 4 jaar bij dezelfde baas en het bevalt met helemaal niet meer. Ik erger mijzelf aan collega's, haal geen plezier meer uit mijn werk etc. Alleen tja, ik wil wel solliciteren naar iets anders, maar ik weet gewoonweg niet wat! Ik heb geen idee. Het is een vicieuze cirkel waar ik telkens weer ik terecht kom. Ik zit nu op een punt dat ik tegen mijzelf zeg, misschien moet je moet maar accepteren dat je een bagger leven lijdt waarin je nergens nog plezier uithaalt.

Ik wel even duidelijk zeggen dat dit geen depressie is maar meer machteloosheid.

Wat moet ik nu doen. Ik ben echt ten einde raad en het spuugzat.