Forum Depressie Steunpunt

Welkom!  Hier kunt u bijpraten over de ziekte depressie.

Forum Depressie Steunpunt
Start a New Topic 
Author
Comment
Depressieve 16 jarige

Ik ben een meisje van 16 jaar. Ik ben toen ik 14/15 was ben ik al een tijd depressief geweest, en hiervoor ben ik ook ruim een half jaar in therapie geweest. En uiteindelijk "gezond" naar huis gestuurd. Maar nu ben ik, voor de zomervakantie, langzaam weer teruggevallen in een depressie. Ik heb op dit moment een hele lastige situatie met mijn moeder, waardoor ik haar ook heb verlaten. Maar ik krijg alles de fout op geschreven en word overal van beschuldigd. Nu voel ik mij dus verantwoordelijk voor wat er allemaal (is) gebeurd. Terwijl ik dat helemaal niet zou moeten doen omdat ik (bíjna ) niets verkeerd heb gedaan. Ook heb ik op school wat moeite om er weer bij te komen, na 1,5 jaar niks doen en opgeven. Hierdoor zijn mijn resultaten niet de beste en dat valt dubbelop de huidig al lopende situatie.... Ik krijg weer allemaal neigingen mijzelf pijn te doen, maar daar wil ik echt niet heen, dat was eerder ookal een vreselijke periode die bijna tot zelfmoord had geleden...

Beetje mijn verhaal op dit moment, ik zoek gewoon misschien iemand met begrip en eventueel een leuk praatje mee te maken die begrijpt wat ik bedoel. IEemand rond mijn leeftijd het liefst..

Re: Depressieve 16 jarige

Hoi ik ben een jonge van 16 en ik snap hoe je je voeld ik heb zelf depressie sinds mn 12e en zelfmoord neigingen sinds mn 13e ik weet alleen niet hoe het komt zo heb ik me al mn hele leven gevoeld eingelijk het is moeilijk om er over te praten k heb al jaren op school met een vertrouwens persoon gepraat maar we konden geen oplossing vinden. Sinds kort ga ik naar een psycholoog (voor kinderen) hij neemt niet echt bepaald iets serieus zijn tips doe meer met je leven en maak het beste van het slechte. Als je nog steeds iemand zoekt om erover te praten dan zou ik best kunnen moet je reageren dan geef k mn nummer groetjes en veel sterkte verder je bent niet alleen

Re: Depressieve 16 jarige

Lieve mensen,

Ik vind het heel erg om te lezen hoe moeilijk jullie het hebben. Maar hou aub vol. Het is zo moeilijk af en toe. Ik heb er ook last van. Het leven is hard en soms gaan de dingen niet hoe jij wil dat ze gaan. Dat is heel erg, als je je doelen niet kunt bereiken. We leven ook in een erg moeilijke tijd waarin alles harder wordt. Onze maatschappij is flink aan het verharden, met alles gevolgen en ellende van dien. Het is heel erg om te zien dat jonge mensen (tieners) zoals jullie te maken hebben met vormen van depressie. Ik vind het echt heel erg voor jullie en ik hoop dat jij hier uitkomen.

Ik ben gene tiener meer. Ben ongeveer tien jaar ouder dan jullie. En nog steeds heb ik soms last van depressie. Alleen ik heb door de jaren heen geleerd om hiermee om te gaan. Mijn leven is nu absoluut niet perfect. En ik ben ook niet super gelukkig, maar het gaat wel beter dan toen ik nog een tiener was. Dus hierbij wil ik jullie een hart onder de riem steken en jullie meedelen, dat het later in je leven kan afnemen. Naar mate ik ouder werd, nam mijn depressie af. Maar ik ben er nog niet helemaal van af gekomen. Soms krijg ik last van bepaalde gedachten die mijn innerlijke rust verstoren. Dat is het ergste wat je als mens kan overkomen, dat je je rust verliest en in je binnenste een enorme onrust voelt. Ik vind dat zo verschrikkelijk als je gebeurt.

Erover praten kan soms helpen.